نسخه بی‌ سیم هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو رونمایی شد

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی از یک نسخه بی‌سیم هدست واقعیت مجازی وایو رونمایی کرد که انتظار می‌رود اوایل سال ۲۰۱۸ روانه بازار شود.
تبلیغات

در خلال برگزاری رویداد کامپیوتکس2017 نسخه‌ی آزمایشی از هدست جدید اچ‌تی‌سی طی کنفرانس خبری اینتل رونمایی شد. اینتل بر سر ساخت این محصول با اچ‌تی‌سی همکاری نزدیکی دارد و از تکنولوژی‌های جدیدش در ساخت نسخه بی‌سیم هدست اچ‌تی‌سی وایو استفاده کرده است.

مدل بی‌سیم هدست واقعیت مجازی وایو شباهت بسیاری به مدل فعلی دارد؛ البته با این تفاوت که جعبه‌ای به قسمت بالایی آن اضافه شده که روی سر کاربر قرار می‌گیرد. اینتل طی کنفرانسش، اطلاعاتی در مورد این جعبه ارائه نکرد؛ اما به نظر می‌رسد که تجهیزات بی‌سیم در درون آن قرار داشته باشند.

هدست جدید از تکنولوژی بی‌سیم گیگابیت (WiGig) و از کدک‌های Display Link XR استفاده می‌کند. اینتل گفته است که استفاده از این تکنولوژی‌ها باعث می‌شود کاربران حداقل میزان تاخیر را تجربه کنند.

درواقع منظور اینتل، میزان زمانی است که فرامین صادر شده توسط کاربر به دستگاه رسیده و دستگاه واکنش مد نظر را نشان دهد. اصولا در ارتباطات وایرلس شاهد تاخیر اندکی هستیم که در ارتباطات از طریق سیم شاهد آن نیستیم. به همین علت نیاز است که میزان تاخیر در واقعیت مجازی تا حد ممکن کاهش یابد.

نسل اول هدست وایو نیاز به استریم اطلاعات در حجم ۶ گیگابیت بر ثانیه دارد و باید گفت عملی کردن این کار به‌صورت بی‌سیم، چالشی سخت محسوب می‌شود. طبق گفته‌های مسئولان DisplayLink مهندسان باید شرایطی فراهم کنند که حتی زمانی که کاربران جنب و جوش فراوانی داشته باشند ارسال و دریافت اطلاعات با مشکلی رو‌به‌رو نشود.

هدست وایو

در هر صورت عرضه چنین محصولی می‌تواند برای کاربران بسیار خوشایند باشد؛ زیرا دیگر نیازی به کابل ندارد و انجام بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی را ساده‌تر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات