ارزش سهام آمازون به ۱۰۰۰ دلار رسید

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
طبق گزارش‌های جدید، سهام آمازون در روز سه‌شنبه به ارزش ۱۰۰۰ دلار رسیده است.
تبلیغات

آمازون که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین شناخته می‌شود توانسته به دستاورد بزرگی دست یابد. سهام این کمپانی در روز سه‌شنبه به ارزش ۱۰۰۰ دلار رسیده است. آخرین رقم اعلام شده از ارزش سهام آمازون ۹۹۷ دلار بود.

ارزش سهام آمازون نسبت به سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افزایش داشته است. در حال حاضر سهام هفت کمپانی در دنیا ارزشی بیش از ۱۰۰۰ دلار دارد و اگر ارزش سهام آمازون از رقم فعلی افزایش یابد به جمع آنها خواهد پیوست.

شرکت آمازون که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد. دفتر مرکزی آمازون واقع در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن، آمریکا است. موسس این کمپانی جف بزوس نام دارد که هم‌اکنون سمت مدیرعاملی آمازون را نیز به عهده دارد.

فعالیت آمازون ابتدا فروش کتاب به‌صورت آنلاین بود، اما در طول سال‌های اخیر شاهد گسترش محصولات قابل خرید از این فروشگاه بودیم. این کمپانی توانست در سال ۲۰۱۴ به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین کتاب شناخته شود. در آن زمان ۶۳ درصد از فروش آنلاین کتاب و ۳۰ درصد از کل فروش کتاب در دنیا از طریق آمازون صورت گرفته بود.

یکی از محصولاتی نیز که برای الکسا سودآور بوده، دستیار هوشمند الکسا است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ میزان سوددهی آن به ۶۰۰ میلیون دلار برسد. الکسا هم‌اکنون روی بسیاری از محصولات اشیای هوشمند نصب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات