نمایشگر آیفون 8 چه خصوصیاتی خواهد داشت

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با نزدیکتر شدن به زمان رونمایی از نسل جدید گوشی‌های آیفون، جزئیات جدیدی از نمایشگر این گوشی منتشر شده است.
تبلیغات

یقیناً مهم‌ترین تغییر آیفون ۸ نسبت به نسل‌های پیشین خود صفحه‌ی نمایشگر آن خواهد بود. برای اولین بار در تاریخ گوشی‌های اپل، نمایشگر این دستگاه تمام فضای جلویی را در بر خواهد گرفت. اپل در سال‌های اخیر تلاش خود را وقف طراحی فناوری‌های لازم برای ساخت این نمایشگر کرده است، به‌گونه‌ای که منجر به از دست رفتن دیگر ویژگی‌های دستگاه نشود.

iphone 8 rumors

درحالی‌که تاکنون اطلاعات زیادی در مورد آیفون جدید به دست آمده است،‌ برخی جزئیات همچنان بر ما پوشیده است،‌ از جمله اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش آن؛ اما بنابر اخبار جدیدی که منتشر شده است اندازه‌ی نمایشگر نسل جدید آیفون تقریبا برابر گلکسی S8 و LG G6 خواهد بود.

با توجه به اطلاعاتی که منابع وبسایت Digitimes منتشر کرده‌اند، آیفون ۸ از جمله گوشی‌های هوشمندی خواهد بود که نمایشگری با نسبت تصویر 18:9 را ارائه می‌دهد. چنین نمایشگرهایی در گوشی‌های LG G6 و سامسونگ گلکسی S8 وجود دارد.

پیش‌بینی‌هایی که تاکنون درباره‌ی آیفون ۸ شده است، در مورد وضوح تصویر این نمایشگر اطلاعاتی ارائه نکرده‌اند، اما انتظار می‌رود تراکم پیکسل آن حدود ۵۲۱ پیکسل در اینچ باشد که در این صورت شاهد وضوح تصویر بیشتری نسبت به آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خواهیم بود. همچنین طبق این گزارش ادعا می‌شود نسبت تصویر آیفون ۸، بیش از ۱۶:۹ و حتی بیشتر از ۱۸:۹ باشد، این در حالی است که نسبت تصویر گوشی گلکسی S8 سامسونگ، ۱۸.۵:۹ است.

در این رقابت Huawei، Oppo، Vivo، Xiaomi، Gionee و Meizu نیز به دنبال ساخت گوشی‌هایی با نمایشگرهای تمام صفحه هستند. انتظار می‌رود سامسونگ بیشترین سهم را از این بازار داشته باشد گرچه بسیاری از شرکت‌ها در نیمه‌ی دوم سال چنین نمایشگرهایی را در محصولات خود به کار خواهند برد.

دیجی‌تایمز همچنین اعلام کرده است که تولیدکنندگان، نمایشگرهای ۵،۹۹ و ۵،۷ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ را به ترتیب جایگزین نمایشگرهای ۵،۵ و ۵،۲ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۹ خواهند کرد درحالی‌که به نظر می‌رسد در آیفون ۸، نمایشگر آمولد ۵،۸ اینچی به‌کاربرده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات