گزارش مالی اپل در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۷: درآمد ۵۲.۹ میلیارد دلاری و فروش ۵۰.۸ میلیون آیفون

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ خود را منتشر کرده است که نشان از کسب درآمد ۵۲.۹ میلیارد دلاری از فروش ۵۰.۸ میلیون دستگاه آیفون دارد.
تبلیغات

اپل دقایقی پیش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ خود را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این کمپانی موفق شده است طی زمستان ۲۰۱۷ درآمدی ۵۲.۹ میلیارد دلاری کسب کند که حاصل فروش ۵۰.۸ میلیون دستگاه آیفون، ۸.۹۲ میلیون دستگاه آیپد و ۴.۱۹ میلیون دستگاه مک است. اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به بهار محصولاتی ارزان‌قیمت نظیر آیپد ۹.۷ اینچی جدید را در کنار نسخه‌ی قرمز آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس راهی بازار کرده است. سود خالص کسب‌شده توسط اپل طی سه ماه اول سال، ۱۱ میلیارد دلار گزارش شده است.

اپل اعلام کرد حاشیه‌ی سودش ۳۸.۹ درصد بوده که در مقایسه با حاشیه‌ی سود ۳۹.۴ درصدی زمستان ۲۰۱۶ کاهش پیدا کرده است. فروش جهانی محصولات اپل نزدیک به ۶۵ درصد از درآمد این کمپانی را تشکیل داده است.

گزارش مالی سه ماهه اول 2017 اپل

اپل در زمستان ۲۰۱۶ نیز موفق شده بود ۵۰.۶ میلیارد دلار درآمد کسب کند. سود خالص اپل در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۱۰.۵ میلیارد دلار اعلام شده بود که حاصل فروش ۵۱.۲ میلیون دستگاه آیفون، ۱۰.۲ میلیون دستگاه آیپد و ۴ میلیون دستگاه مک بود. تعداد آیفون‌های عرضه‌شده به بازار در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افول بوده است. البته با وجود کاهش تعداد آیفون‌های عرضه‌شده به بازار، سود کسب‌شده توسط اپل در مقایسه با پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران وال استریت بالاتر رقم خورده است. هرچند فروش آیپد‌های اپل در مقایسه با زمستان ۲۰۱۶ با کاهش روبرو بوده، اما فروش مک افزایش پیدا کرده است.

تیم کوک در جریان ارائه‌ی گزارش مالی اپل برای سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ این‌چنین اظهار نظر کرده است:

ما بسیار مفتخریم که عملکرد بسیار درخشانی در سه‌ماهه‌ی منتهی به بهار ارائه کرده‌ایم که برگرفته از رشد درآمد ادامه‌دار از پاییز و همچنین تقاضای بالا برای آیفون ۷ پلاس است. ما بازخورد بسیار خوبی از سوی کاربران برای دو نسخه‌ی قرمزرنگ آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دریافت کرده‌ایم. همچنین درآمد اپل از سرویس‌هایش نیز در طول سه‌ماهه‌ی زمستان بسیار بالا بوده که ما را بسیار هیجان‌زده کرده است. ما طی ماه آینده، برای میزبانی از حاضرین در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2017) در سن خوزه آمادگی داریم.

کاپرتینویی‌ها همچنین میزان سرمایه‌ی در نظر گرفته‌شده برای برنامه‌ی بازخرید سهام خود را از ۱۷۵ میلیارد دلار به بیش از ۲۱۰ میلیارد دلار افزایش داده‌اند.

اپل پیش‌بینی کرده است که در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، درآمدی ۴۳.۵ تا ۴۵.۵ میلیارد دلاری با حاشیه‌ی سود ۳۷.۵ تا ۳۸.۵ درصدی کسب خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات