مایکروسافت و کوالکام در کامپیوتکس 2017 بیشتر از ویندوز 10 مبتنی بر ARM می‌گویند

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت و کوالکام با برگزاری مراسمی مشترک در کامپیوتکس ۲۰۱۷ اطلاعات بیشتری از پروژه ویندوز روی آرم ارائه خواهند کرد.
تبلیغات

کامپیوتکس ۲۰۱۷ از هفته‌ی جاری در کشور تایوان آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود در جریان آن شاهد رونمایی از محصولات جدیدی مبتنی بر ویندوز مایکروسافت باشیم. در کنار سایر تولیدکنندگان گجت‌های الکترونیک، مایکروسافت نیز به همراه کوالکام مراسم مشترکی برگزار خواهد کرد که انتظار می‌رود طی آن شاهد ارائه‌ی جزئیات بیشتری از پروژه‌ی ویندوز روی آرم باشیم. این دو کمپانی دعوت‌نامه‌ای ارسال کرده‌اند که بر اساس آن شاهد برگزاری مراسمی برای ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه‌ی ویندوز مبتنی بر تراشه‌های آرم خواهیم بود.

مایکروسافت و کوالکام چندی پیش از قابلیت جدیدی رونمایی کردند که امکان اجرای ویندوز ۱۰ روی رایانه‌های مبتنی بر اسنپدراگون ۸۳۵ را فراهم آورده بود. به نظر می‌رسد این دو کمپانی در جریان برگزاری مراسم خود طی کامپیوتکس ۲۰۱۷ از امکانات بیشتر ویندوز ۱۰ مبتنی بر اسنپدراگون ۸۳۵ رونمایی خواهند کرد. کوالکام نیز در حال همکاری با تولیدکنندگان گجت‌های ویندوزی است تا پایان سال شاهد عرضه‌ی محصولات ویندوز ۱۰ مبتنی بر اسنپدراگون ۸۳۵ باشیم.

اطلاعات موجود نشان از این دارند که قیمت این محصولات بین گوشی‌های هوشمند میان رده و لپ‌تاپ‌های میان رده خواهد بود. هرچند این لپ‌تاپ‌ها احتمالا تا پایان سال جاری راهی بازار خواهند شد؛ اما انتظار می‌رود تأثیر این محصولات را طی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در بازار مشاهده کنیم.

از جمله‌ی کمپانی‌های مورد انتظار برای عرضه‌ی‌ لپ‌تاپ‌های مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون باید به سامسونگ، دل و اچ‌دی اشاره کرد. در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که فقط نباید در انتظار پی‌سی‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ باشیم؛ بلکه هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ نیز در راه هستند. به‌طور حتم با وجود بازیگران بزرگی نظیر اینتل و AMD در بازار پردازنده‌های پی‌سی، کوالکام شانسی برای موفقیت چشمگیر در این بازار ندارد؛ از این‌رو این کمپانی آمریکایی به‌جای ورود به این بازار، درصدد ایجاد بازار جدیدی است که در آن پردازنده‌های آرم به همراه ویندوز در قالب پی‌سی راهی بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات