نمونه اولیه نمایشگر جدید سامسونگ با قابلیت کشش و انعطاف

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با ارائه‌ی طرح‌هایی جسورانه و جالب توجه از نمایشگرهای جدید در دیسپلی ویک، توجهات را به‌سوی خود جلب کرده است.
تبلیغات

سامسونگ دیسپلی به‌تازگی در کنفرانس دیسپلی ویک (Display Week) حضور یافته است. دیسپلی ویک درواقع یک کنفرانس مرتبط با فناوری تولید مانیتور است که توسط جامعه‌‌ای موسوم به SID میزبانی‌ می‌شود و در دوره‌ی اخیر آن نیز برخی‌ از نمونه‌های اولیه‌ی مهیج و جسورانه خودنمایی کرده‌اند.

در رتبه‌ی اول، یک نمایشگر اولِد ۹.۱ اینچی از سامسونگ با قابلیت لوله شدن، خم شدن و حتی کشیده شدن قرار دارد که با اعمال کشش، تغییر اندازه می‌دهد و سپس به سایز اصلی خود برمی‌گردد.

این مانیتور سامسونگ که نمونه‌ی اولیه‌ای از محصول جدید شرکت سامسونگ است، بر‌خلاف سایر صفحه‌نمایش‌های قابل انعطافی که در بازار موجود هستند و معمولا تنها قابلیت خم شدن در یک جهت دارند، قابلیت خم شدن در هر دو جهت دارد. هنوز هیچ برنامه‌ی دقیقی در مورد زمان عرضه‌ی این نمایشگر به بازار ارائه نشده است. حتی هنوز مشخص نیست آیا چنین صفحه نمایشی واقعا در مقیاس تجاری و برای بازارها تولید می‌شود یا خیر. با این حال به‌نظر می‌رسد این نمایشگر واقعا تأثیرگذار و جالب توجه است.

گزینه‌ی بعدی در این کنفرانس که در رتبه‌ی دوم محصولات جالب توجه سامسونگ قرار می‌گیرد، یک LCD با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ از نوع 4K است؛ نمایشگری که می‌تواند روزی در آینده خودش را در هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و برای ارائه‌ی تصاویر شفاف‌تر و بهتر مطرح کند و ما با استفاده از آن، دیگر با مشکلاتی از قبیل پیکسل‌های قابل رؤیت روبه‌رو نباشیم؛ موردی که درحال‌حاضر در هدست‌های موجود در بازار مشاهده می‌شود.

برای مقایسه می‌توانیم اشاره کنیم که صفحه‌نمایش هدست آکیولس ریفت دارای رزولوشنی به مقدار ۱۰۸۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است. ظاهرا نمایشگر سامسونگ دارای یک بهبود قابل ملاحظه در کیفیت تصویر است. البته در اینجا هم فرض را بر این می‌گذاریم که چنین محصولی روزی به بازارها عرضه‌ خواهد شد. بار دیگر باید اشاره کنیم که برای این محصول هم هیچ برنامه‌ی تجاری معینی درحال‌حاضر اعلام نشده است.

سامسونگ

سامسونگ اخیرا از یک صفحه‌نمایش اولِد ۵.۰۹ اینچی هم رونمایی کرده که قادر به ارائه‌ی تصویر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک‌ مخصوص است. با در نظر داشتن اینکه نمایشگرهای سه‌بعدی پیش از این شکست‌های گسترده‌ای تجربه کرده‌اند، اندکی سخت است که بتوانیم باز هم در مورد چنین ایده‌ای هیجان‌زده شویم.

کمپانی‌های فناوری فعال در عرصه‌ی نمایشگرهای سه‌بعدی موفقیتی دراین‌زمینه نداشته‌اند، به‌طوری‌که مثلا کمپانی نینتندو در حال کنار گذاشتن طرح مفهومی خود به‌نام New 2DS XL است. اما باز هم نمی‌توانیم با قطعیت نظر بدهیم؛ شاید سامسونگ با گرفتن درس‌هایی از گذشته، واقعا راه‌هایی برای بهبود کارکرد این نمایشگرها پیدا کرده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات