پلیس دبی ربات‌ استخدام می‌کند

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پلیس دبی به دنبال جایگزین کردن ۲۵ درصد از نیروهایش با ربات‌ها‌ تا سال ۲۰۳۰ است.
تبلیغات

بسیاری از ما در طول زندگی خود به دلیل سرعت زیاد، صحبت با موبایل و مواردی از این دست با نیروهای پلیس‌ روبه‌رو شده‌ایم. نیروهای پلیس هم مانند ما انسان هستند و به راحتی می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد؛ آن‌ها همانند هر انسانی در واکنش‌های خود احساس و منطق را رعایت می‌کنند. اما این مساله در مورد ربات‌ها صدق نمی‌کند، حداقل در شرایط کنونی ربات‌ها به آن حد از تعامل صحیح نرسیده‌اند. اما در دنیای مدرن کنونی، بسیاری از شرکت‌ها به دنبال افزایش بهره‌وری خود با اضافه کردن هوش مصنوعی به فرآیندهای سیستمی خود هستند.  

ربات‌ پلیس

پلیس دبی اعلام کرده است که طی یک برنامه بلند مدت تا سال ۲۰۳۰ قصد دارد ۲۵ درصد از پلیس‌های رباتیک را جایگزین نیروهای خود کند. پلیس دبی قرار است امروز از ربات‌‌های پلیس خود که توسط شرکت اسپانیایی PAL Robotics ساخته شده‌اند، رونمایی کند. نام این ربات‌های پلیس REEM است و تقریبا ۱.۷ متر ارتفاع دارند. واضح است که این ربات‌ها برای حل پرونده‌های جنایی به کار گرفته نخواند شد بلکه مهمترین وظیفه‌‌ی آن‌ها گزارش تخلفات است. با توجه به نمونه‌ی اولیه‌ای که سال گذشته معرفی شده است این ربات‌ها از یک صفحه‌نمایش لمسی برای گزارش وقوع جرم بهره می‌برند. کاربران به کمک این ربات‌ها و صفحه‌نمایش آن‌ها قادر خواهند بود علاوه بر نوشتن گزارش تخلف، جریمه‌های ترافیکی خود را نیز بپردازند. البته هدف نهایی این پروژه تبدیل این ربات‌های ساده به افسرهای پلیس کامل است.

بهینه‌تر بودن ربات‌ها نسبت به انسان‌ها یک واقعیت انکارناپذیر است؛ ربات‌ها خسته نمی‌شوند، نیاز به استراحت و خواب ندارند و همیشه برای کار در دسترس هستند. اما همین ربات‌های خستگی‌ناپذیر قادر به انجام برخی کارها و شبیه‌سازی برخی چیزها نیستند. بسیاری از این کاستی‌ها، تبدیل شدن این ربات‌ها به پلیس‌های توانمند را به غیرممکن می‌کند. به هر حال باید تا ورود این ربات‌ها به نیروی پلیس و دریافت بازخوردهای آن صبر کرد.

نظر شما در مورد استخدام ربات‌ها در چنین مشاغلی چیست؟ آیا این پروژه‌ی پلیس دبی موفق خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات