قیمت خودروهای داخلی تا یک ماه دیگر به‌روز می‌شود

سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
رئیس شورای رقابت اعلام کرد که قیمت جدید خودروهای داخلی تا یک ماه دیگر مشخص می‌شود. این قیمت‌ها شامل افزایش و کاهش خواهند بود.
تبلیغات

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اعلام کرد که قیمت خودروهای ایرانی در سال ۹۶ تا یک ماه دیگر مشخص خواهد شد. قیمت‌های جدید شامل افزایش یا کاهش بر اساس تورم، کیفیت و رقابت هستند. شیوا گفت: «شورای رقابت در ماه‌های اخیر رایزنی را با بانک مرکزی برای دریافت نرخ تورم بخشی انجام داده است. باید اعلام کنم که خوشبختانه به‌تازگی آمار را از بانک مرکزی دریافت کرده‌ایم.»

رئیس شورای رقابت ادامه داد: «برای تعیین قیمت جدید خودروهای داخلی علاوه بر نرخ تورم بخشی، نیازمند ارزیابی کیفیت انواع محصولات هستیم.» رضا شیوا در مورد تأثیر کیفیت بر قیمت خودروها توضیح داد: «وزارت صنعت در بحث کیفیتی خودرو هدف‌گذاری‌هایی را تعیین کرده است؛ ما هم در تلاش هستیم تا این پارامتر‌ها را در انواع خودرو ارزیابی و میزان تحقق آن‌ها را بررسی کنیم.»

رئیس شورای رقابت افزود: «علاوه بر این، ما از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هم اطلاعاتی از کیفیت خودروها دریافت کرده‌ایم و مشغول تکمیل این اطلاعات هستیم. با قرار دادن این نتایج در فرمول قیمت‌گذاری خودرو، میزان افزایش یا کاهش قیمت‌ها محاسبه شود.»

طبق اعلام شورای رقابت، شورا همانند سال گذشته به خاطر افزایش نیافتن کیفیت خودرو هم نمره‌های منفی در نظر می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات