اپل برای آیفون 8 قرارداد فناوری لمس سه بعدی امضا کرد

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون از فناوری لمس سه بعدی بهره می‌برد و اپل درصدد است از این فناوری در نمایشگر اولد آیفون‌ 8 نیز استفاده کند.
تبلیغات

آیفون‌های فعلی اپل دارای نمایشگر ال‌سی‌دی هستند. بر اساس گزارش‌های متعدد، اپل قصد دارد حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۸ را با نمایشگر اولد عرضه کند. انجام چنین کاری چالش‌های زیادی دارد. از جمله این چالش‌ها می‌توان به تطابق دادن قابلیت‌های نمایشگر ال‌سی‌دی با نمایشگر اولد اشاره کرد. یکی از قابلیت‌هایی که نمایشگر‌های فعلی آیفون دارند، فناوری لمس سه بعدی (3D Touch) است. بنا بر گزارش‌ها، اپل قراردادی با شرکت TPK بسته  است تا فناوری لمس سه بعدی را برای نمایشگرهای اولد نیز توسعه دهد. هزینه توسعه این فناوری، بین ۱۸ تا ۲۲ دلار برای هر آیفون ۸ خواهد بود و اپل رسما این مبلغ را پذیرفته است.

فناوری لمس سه بعدی فعلی توسط شرکت‌های TPK و General Interface Solutionا(GIS) توسعه داده می‌شود و بین ۷ تا ۹ دلار برای هر آیفون هزینه دارد. پیچیدگی این فناوری برای نمایشگرهای اولد در این است که در نمایشگرهای ال‌سی‌دی، سنسورهای لمس سه بعدی فقط روی نمایشگر قرار می‌گیرند و از آنجا به نمایشگر متصل می‌شوند. در نمایشگرهای اولد، سنسورهای لمس سه بعدی در پشت و هم در جلوی نمایشگر قرار می‌گیرند.

این اتصالات باعث می‌شود که هزینه فناوری لمس سه بعدی برای نمایشگر اولد، ۵۰ درصد بیش از نمایشگرهای ال‌سی‌دی باشد. اگر سود سازنده را هم در نظر بگیریم، هزینه این فناوری بیشتر خواهد شد. در نتیجه باید انتظار داشت که شرکت‌های TPK و GIS سود زیادی از قرارداد با اپل کسب کنند.

TPK در ماه فوریه در گزارش مالی خود عنوان کرده بود که به دلیل قرارداد با اپل، سال مالی خوبی را پیش‌بینی می‌کند. البته با توجه به قیمتی که برای فناوری لمس سه بعدی برای آیفون 8 در نظر گرفته‌ شده است و قیمت بالاتر پنل‌های اولد نسبت به ال‌سی‌دی، باید انتظار داشته باشیم که قیمت آیفون مجهز به اولد بالا باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات