تصاویر نسل جدید سرفیس پرو مایکروسافت به بیرون درز کرد

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تنها چند روز مانده به کنفرانس شانگهای، تصاویر سرفیس جدید مایکروسافت به بیرون درز پیدا کرده است. نام تبلت جدید ردموندی‌ها به جای سرفیس پرو 5، به سادگی Surface Pro خواهد بود.
تبلیغات

مایکروسافت قرار است تا چند روز دیگر، طی مراسمی اختصاصی در شانگهای چین، از برنامه‌ها و محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جدید خود رونمایی کند. اگر به‌خاطر داشته باشید، چندی پیش در زومیت به اطلاعتان رساندیم که بنا به اعلام مایکروسافت، سرفیس پرو 5 در شانگهای معرفی نمی‌شود. حال با منتشر شدن تصاویری از تبلت سرفیس جدید، به نظر می‌رسد که منظور مایکروسافت تنها این بوده است که نام تبلت بعدی‌ این شرکت «سرفیس پرو 5» نخواهد بود.

با توجه به تصاویر لو رفته در اینترنت، تبلت جدید مایکروسافت از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به سرفیس پرو 4 و 3 خواهد بود و مقداری در طراحی آن از سرفیس بوک نیز الهام گرفته شده است. هرچند مشخصات این تبلت هنوز مشخص نیست؛ اما احتمال می‌رود مایکروسافت با استفاده از پردازنده‌های Core i7 کبی‌ لیک، عملکرد و عمر باتری تبلت هیبریدی خود را بهبود بخشیده باشد. اگر بخواهیم به‌روزرسانی سخت‌افزاری مایکروسافت را با چرخه‌ی مشهور تیک-تاک اینتل مقایسه کنیم، سرفیس پرو جدید به احتمال بسیار زیاد یک «تاک» (به‌روزرسانی جزئی) خواهد بود.

علاوه بر این، با توجه به تصاویر منتشرشده، احتمالا مایکروسافت کیبوردهای آلکانترا و قلم‌های رنگارنگ خود را نیز در قالب لوازم جانبی انتخابی همراه با سرفیس پرو عرضه خواهد کرد. پیش از این، استفاده از بافت آلکانترا در تایپ‌کاورها، تنها مختص سری سیگنچر (Signature Edition) بوده است. هم کیبوردها و هم قلم‌های جدید سرفیس، برای هماهنگی بیشتر در ۴ رنگ (مشابه سرفیس لپ‌تاپ ولی نه دقیقا با همان رنگ‌بندی) عرضه خواهند شد.

تبلت سرفیس پرو مایکروسافت microsoft surface pro tablet
قلم سرفیس پرو surface pen

اکانت توییتری Evleaks عقیده دارد مایکروسافت با پیروی از سیاست گوگل و اپل در نام‌گذاری پیکسل و مک‌بوک، از این پس هنگام نام‌گذاری تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود از شماره استفاده نخواهد کرد.

شایعات همچنین به این نکته اشاره دارند که با توجه به به‌روزرسانی سخت‌افزاری سرفیس بوک در اواخر سال میلادی گذشته، نسخه‌ی جدیدی از تبلت-لپ‌تاپ هیبریدی قدرتمند مایکروسافت در کنفرانس چین معرفی نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات