طبق آخرین بررسی‌ها، نرخ وفاداری دارندگان آیفون به ۹۲ درصد رسیده است

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نرخ وفاداری در بین دارندگان گوشی‌های آیفون طی یک سال گذشته افزایش یافته و از ۸۶ درصد به ۹۲ درصد رسیده است.
تبلیغات

بر اساس آخرین بررسی‌های مؤسسه‌ی سرمایه‌گذاری مورگان استنلی، ۹۲ درصد از دارندگان آیفون که می‌خواهند طی یک سال آینده گوشی هوشمند خود را به‌‌روز کنند، به‌احتمال زیاد باز هم آیفون خواهند خرید.

نرخ وفاداری بین مشتریان آیفون سال گذشته ۸۶ درصد بود. اما نظرسنجی مؤسسه‌ی مورگان استنلی در آوریل سال ۲۰۱۷، افزایش ۴ درصدی این نرخ را نشان داد. این مطالعه بین هزار نفر از صاحبان بالای ۱۸ سال گوشی‌های هوشمند اپل در ایالات متحده‌ی آمریکا انجام شد. این آمار از سپتامبر سال ۲۰۱۵ که آیفون 6s معرفی شد، بالاترین نرخ وفاداری در بین مشتریان اپل بوده است. در مورد آیفون 6s، نرخ وفاداری به ۹۳ درصد هم رسید. 

iPhone 7 / آیفون 7

کتی هابرتی، یکی از محققان مورگان استنلی، می‌گوید:

ما باور داریم که علت نرخ بالای وفاداری در بین مشتریان اپل را می‌توان در دو مورد جستجو کرد. اولین عامل تعداد زیاد افراد بالغی است که به iOS خو گرفته‌اند. عامل دوم، خبرهای بسیار زیادی است که درباره پتانسیل به کار گرفته شدن تکنولوژی‌های جدید در محصولات آینده اپل منتشر می‌شوند و در رشد سالانه نرخ وفاداری بسیار مؤثر هستند. موضوع مهم دیگر، پیشی گرفتن اپل در نرخ وفاداری از رقبای جدی‌اش مانند سامسونگ است. به طوری که سامسونگ با وجود معرفی محصولات جدیدی مانند گلکسی اس ۸، نرخ وفاداری ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد. رتبه‌های بعدی به ترتیب به ال‌جی با ۵۹ درصد، موتورولا با ۵۶ درصد و نوکیا با ۴۲ اختصاص دارد. 
iphone 8

با وجود اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهند تولید انبوه آیفون ۸ با چند ماه تأخیر انجام خواهد شد، هابرتی می‌گوید:

طبق گزارش‌هایی که از طرف شرکای ما در چین رسیده، هنوز تأخیری در زنجیره تولید قطعات، به‌خصوص صفحه نمایش OLED آیفون ۸ به وجود نیامده است. با این حال ما در مورد زمان شروع فروش آیفون ۸ با احتیاط نظر می‌دهیم.

طبق گزارش‌های مورگان استنلی، ارزش سهام اپل از ۱۶۱ دلار به ۱۷۷ رسیده است. این روند مثبت در سال مالی ۲۰۱۸ باعث پیش‌بینی یک سوپرسیکل (طولانی‌ترین دوره رشد سرمایه) در سال آینده برای شرکت اپل شده است. همچنین مورگان استنلی برای سال آینده، تکرار روند سوددهی، حاشیه سود بالا و درآمدهای بیشتر برای اپل پیش‌بینی می‌کند. البته امکان بازگشت خط تولید این شرکت به آمریکا نیز در این موضوع مؤثر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات