کره‌ی جنوبی؛ در حال ساخت شهرک مخصوص خودروهای خودران

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
باتوجه به اهمیت شرکت‌های خودروسازی در کره‌ی جنوبی که با جدیت بحث فناوری خودران را دنبال می‌کنند؛ به‌زودی شهرکی برای آزمودن خودروهای آن‌ها در سئول افتتاح خواهد شد.
تبلیغات

ابعاد این شهر بسیار بزرگ‌تر از یک پیست معمولی است و شرایط مختلف یک منطقه‌ی مسکونی را فراهم می‌کند. این محل از پائیز امسال، خانه‌ی خودروهای خودران کره‌ای خواهد بود. اکنون برندهای هیوندای، کیا و سامسونگ بر پیشبرد فناوری رانندگی خودکار متمرکز شده‌اند و از اجرای طرح شهرک تست خودروهای خودران در سئول استقبال کرده‌اند. هزینه‌ی ساخت این محل، نزدیک به ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

آزمایش خودروهای خودران در چنین شهرکی، علاوه بر تأمین امنیت شهروندان و جلوگیری از تست این فناوری در معابر عمومی، امکان ایجاد سناریوهای مختلف را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، می‌توان در بخشی از شهرک، انواع ترافیک یا تصادفات را شبیه‌سازی کرد. این درحالی است که دولت کره‌ی جنوبی همکاری بسیار خوبی با توسعه‌دهندگان سیستم‌های خودران دارد و از یک سال پیش، اجازه‌ی تست خودروهای مجهز به این فناوری در معابر عمومی را صادر کرده است.

ابعاد این شهر، بیش از ۳۶ هکتار (معادل ۳۶۰ هزار متر مربع) است و بزرگ‌ترین نمونه‌ جهان در نوع خود خواهد بود. فاز اول این مجموعه که در آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، شامل چندین خیابان‌ اصلی و اتوبان‌ است؛ اما تا چند ماه بعد، صاحب کوچه‌های فرعی، بلوک‌های ساختمانی، منازل مسکونی، خطوط اختصاصی اتوبوس و دیگر چالش‌های یک شهر واقعی خواهد بود.

پروژه‌هایی مشابه شهرک سئول، در ایالت کالیفرنیا و دیگر نقاط جهان در دست احداث هستند. ضمن اینکه آزمودن خودروهای مجهز به فناوری خودران، در معابر عمومی شهرهای ایالت میشیگان، نوادا و آریزونا، مجاز اعلام شده است و شرکت‌های فعال، پس از تعریف طرح خود برای مراجع ذی‌ربط و کسب مجوز، می‌توانند خودروهای خود را در شهرهای این ایالات آزمایش کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات