قابلیت خرید کالا به گوگل اسیستنت اضافه شد

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در جریان کنفرانس I/O 2017 اعلام کرد کاربران گوگل اسیستنت از این پس قادر به خرید کالا با استفاده از این دستیار هوشمند هستند.
تبلیغات

همانطور که انتظار می‌رفت، گوگل با دست پر به I/O امسال آمده است. از این پس کاربران گوگل اسیستنت قادر به خرید کالا به کمک آن هستند؛ دیگر نیازی به رفتن به سایت‌های شخص ثالث برای خرید نیست و این آپدیت سیستم پردازش پرداخت گوگل را برای خرید به کار خواهد بست. بیشتر ما برای خریدهای خود به صورت مستقیم به وب‌سایت‌ها مراجعه می‌کنیم و اطلاعات مختلف را شخصا در آن وارد می‌کنیم. اما در آینده نزدیک دیگر نیازی به این اطلاعات نیست و دستیارهایی مانند گوگل اسیستنت برای شما پیتزا یا نوشیدنی هم سفارش می‌دهند. وقتی از منویی که اسیستنت پیش روی شما می‌گذارد، کالای خود را انتخاب کردید، این دستیار با کمک اطلاعات حساب‌های شما پول آن را پرداخت می‌کند. برای تأیید این پرداخت می‌توان از حسگر اثر انگشت و دیگر راه‌های امنیتی نیز استفاده کرد.

مزیت این روش به روش‌های معمولی ساده‌تر بودن آن است و دیگر نیاز نیست برای هرکدام از فروشگاه‌هایی که عموما از آن خرید می‌کنید، یک حساب بسازید. یکی دیگر از مشکلات روش‌های مرسوم به خاطر نداشتن شماره‌‌های کارت اعتباری است که با استفاده از گوگل اسیستنت دیگر معنایی نخواهد داشت. خوشبختانه گوگل هوم تفاوت کاربران و تعداد آن‌ها را می‌فهمد؛ بنابراین دیگر لازم نیست نگران سفارش‌های اشتباه باشید. این ویژگی قرار است در ابتدا با همکاری فروشگاه‌های نان Panera اجرا شود. گوگل قول داده است که پوش نوتیفیکیشن‌های این قابلیت را محدود کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات