ایگو لایف؛ خودروی الکتریکی ساخت آلمان

سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت دانش‌بنیان ایگو در آلمان، اقدام به ساخت یک خودروی الکتریکی کرده است که شتاب بالا و قیمت جذابی دارد. این مدل با کسب استانداردهای اروپا، هم‌اکنون پیش‌فروش می‌شود.
تبلیغات

شرکت ایگو موبیل، به‌صورت یک استارتاپ در آلمان شروع به کار کرده است و حالا دومین محصول خود را با نام لایف به فروش می‌رساند. محصول قبلی این برند، شامل یک خودروی کارتینگ بود؛ اما نمونه‌ی جدید، یک مدل استاندارد با کارایی بالا است. قیمت تمام‌شده‌ی این خودروی الکتریکی، ۱۷ هزار دلار خواهد بود؛ اما با کمک ۴ هزار یورویی اتحادیه‌ی اروپا به سازندگان خودروهای برقی، مردم این قاره می‌توانند با پرداخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار، صاحب یک دستگاه، ایگو لایف شوند.

این خودرو، با دو نوع باتری تولید می‌شود که ظرفیت‌هایی معادل ۱۴.۴ کیلووات ساعت و ۱۹.۲ کیلووات ساعت دارند. ایگو لایف در حالت استاندارد، با هر بار شارژ کامل تا ۱۳۰ کیلومتر مسافت می‌پیماید؛ اما به کمک باتری‌های قوی‌تر، برای حرکت تا ۱۷۰ کیلومتر انرژی خواهد داشت.

ایگو لایف

این خودرو، به‌صورت دودر و دونفره طراحی شده است، اما می‌توان با اضافه کردن دو صندلی به ردیف دوم آن، فضای کابین برای چهار نفر فراهم کرد؛ اما در این حالت، صندوق بار کوچک‌تر خواهد شد و البته سرنشینان ردیف دوم هم احساس راحتی زیادی نخواهند داشت. ابعاد ایگو لایف، شامل طول ۳.۳۴۸ متر، عرض ۱.۷ متر و ارتفاع سقف ۱.۵۶۷ متر می‌شود. این خودرو همراه باتری‌های استاندارد، ۸۱۰ کیلوگرم و در حالت فول‌آپشن، ۸۴۰ کیلوگرم وزن دارد.

شارژ باتری‌ها در مدل ۱۴.۴ کیلووات ساعت، حدود ۵.۵ ساعت و در نسخه‌ی ۱۹.۲ کیلووات ساعت نزدیک به ۷.۵ ساعت طول می‌کشد. قدرت پیشرانه‌ی برقی، ۳۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۱۰ نیوتن‌متر است که رسیدن به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۵.۷ ثانیه را ممکن می‌کند. نهایت سرعت ایگو لایف ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت است.

اطلاعات کاملی از کابین این خودرو منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد نمایشگر و سیستم پخش چندرسانه‌ای از برند سوزوکی در کابین ایگو وجود داشته باشد. در نمای بیرونی سعی شده است خودروی لایف، جذاب و جوان‌پسند به نظر برسد. رنگ‌های شاد، رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچ و حق انتخاب چراغ‌های LED یا هالوژن، برای علاقه‌مندان خودروهای کوچک و دوست‌دار محیط زیست جالب خواهد بود، ضمن اینکه رینگ‌های بزرگ‌تر تا سایز ۱۸ اینچ هم برای آن قابل سفارش خواهند بود.

ایگو لایف

با در نظر گرفتن هزینه‌ی خرید خودروهای برقی در سطح جهانی، مدل لایف از شرکت ایگو قیمت نسبتا مناسبی دارد. این برند اعلام کرده است که آمادگی تولید این مدل به تعداد زیاد، با هدف اجاره‌ دادن آن به‌صورت اشتراکی را دارد تا افراد مختلف با پرداخت حق عضویت روزانه یا بر اساس کیلومتر کارکرد، امکان استفاده از یک خودروی برقی در مکان‌های مختلف شهر داشته باشند.

گانتر شوه، بنیان‌گذار شرکت ایگو، در یک همکاری علمی با دانشگاه RWTH در آخن آلمان، خودروی لایف را به مرحله‌ی تولید رسانده است. هدف این پروژه، ساخت مدلی به‌عنوان خودروی دوم یا سوم یک خانواده با هدف انجام کارهای روزمره یا وسیله‌ای کم‌هزینه برای تردد جوانان و دانشجویان بوده است. ثبت نام از متقاضیان خرید ایگو لایف، به‌تازگی آغاز شده و مبلغ هزار یورو بابت بیعانه دریافت می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات