ال جی شایعه ساخت پیکسل 3 گوگل در سال 2018 را رد کرد

جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هر چند در گذشته گوگل و ال جی در زمینه‌ی ساخت گوشی‌های نکسوس همکاری داشته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد این همکاری در گوشی‌های پیکسل ادامه نخواهد داشت.
تبلیغات

ال‌جی شایعه‌ی همکاری با گوگل و ساخت گوشی‌های نسل سوم پیکسل را رد کرد؛ در روزهای گذشته، Chosun Biz طی گزارشی این احتمال را مطرح کرده بود؛ اما ال‌جی به سرعت از طریق کن هونگ، مدیر ارتباطات جهانی خود، این شایعه را رد کرد. بنابر شایعات به نظر می‌رسد گوگل به دنبال همکار جدیدی است تا پایداری و تولید انبوه بیشتری را در قیاس با اچ‌تی‌سی فراهم کند. به نظر می‌رسید منابع آگاه و کارشناسان در این موضوع به توافق رسیده‌ بودند که با توجه به سابقه‌ی ال‌جی در ساخت گوشی‌های نکسوس، این شرکت می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای جایگزینی تایوانی‌ها باشد. هر چند گوگل و ال‌جی در گذشته همکاری داشت و حاصل این همگاری نکسوس ۴، نکسوس ۵ و نکسوس ۵ ایکس بود؛ اما به نظر می‌رسد حتی اگر این همکاری بار دیگر شکل بگیرد، هیچ یک از دو طرف به این زودی‌ آن را تایید نخواهند کرد.

صحبت‌ها و شایعات در مورد نسل دوم پیکسل‌ نیز همچنان ادامه دارد و این گوشی در پایگاه کد AOSP نیز با نام‌های Muskie و Walleye دیده شده و این کدها تایید کرده‌اند که نسل دوم پرچمدارهای گوگل، مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ خواهند بود. اما نکته‌ی جالب این است که هیچ یک از شرکت‌ها تا به امروز ساخت نسل دوم پیکسل گوگل را تایید نکرده‌اند. با این حال به یاد داریم که شایعات از قرارداد سه‌ساله بین گوگل و اچ‌تی‌سی در سال گذشته خبر می‌دادند. همچنین سفارش خرید پنل‌های اولد خمیده از سوی ال‌جی به این شایعات دامن زده که ممکن است گوشی‌ پرچم‌دار گوگل در سال ۲۰۱۷ لبه‌های خمیده داشته باشد؛ اما این موضوع نیز تاکنون تایید نشده است. ریک آسترلو، سرپرست بخش سخت‌افزار گوگل، تایید کرده است که نسل دومی از پیکسل‌های گوگل در راه است؛ اما اطلاعات بیشتری ارائه نداده است.

هر چند ال‌جی همکاری با گوگل را رد کرده است؛ اما این موضوع را که یک بار دیگر ممکن است با گوگل همکاری کند، رد نکرده است. ال‌جی دیسپلی نشان داده است که توانایی ساخت و طراحی پنل‌های اولد باکیفیت را دارد و از طرفی خود ال‌جی نیز با جی ۶ نشان داده است که می‌تواند گوشی هوشمندی باکیفیت و با ظاهری زیبا را طراحی کند.

همکاری گوگل و ال‌جی به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد و از آن زمان کره‌ای‌ها فقط دو بار از برنامه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند گوگل کنار گذاشته شده‌اند؛ گوشی‌های نکسوس ۴، نکسوس ۵ و نکسوس ۵ ایکس از جمله‌ی گوشی‌های گوگل هستند که به دست ال‌جی تولید شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات