مایکروسافت به دنبال گسترش استفاده از قلم در ویندوز است

پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ اعلام کرد که استفاده از قلم به عنوان ابزاری کارآمد در بخش‌های مختلف ویندوز باید افزایش پیدا کند.
تبلیغات

کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ از دیشب در سیاتل آمریکا آغاز شده و ردموندی‌ها تازه‌های نرم‌افزاری خود را در آن به نمایش می‌گذارند. روز دوم کنفرانس به ویندوز اختصاص دارد. به دلیل علاقه مایکروسافت به توسعه‌ی استفاده از قلم در ویندوز، محصولات ویندوزی این شرکت  عموما با قلم عرضه می‌شوند. مایکرسافت معتقد است قلم‌ها آینده‌ی تعامل با سیستم‌عامل‌ها را تشکیل می‌دهند.

در جریان معرفی دموی آپدیت پاییزی ویندوز ۱۰ در بیلد امروز، جو بلفیور، نایب رییس گروه سیستم‌‌عامل‌های ردموندی‌ها استفاده از سرفیس پن را برای تعامل کامل با مرورگر اج نشان داد. بلفیور و مایکروسافت معتقد هستند که قلم‌ها توانایی ایجاد تعاملی کامل و طبیعی را در ویندوز دارند. البته این مساله به معنای پایان ماوس‌ها و تا‌چ‌پدها نیست؛ مایکروسافت در حقیقت به دنبال هم‌گیر کردن استفاده از قلم‌ها است. کاربرد قلم تنها به اسکرول کردن و انتخاب متن در ویندوز خلاصه نمی‌شود و نرم‌افزارهای مختلفی از آن برای ارائه‌ی تجربه تعاملی بهتر پشتیبانی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات