ضرر ۲.۲ میلیارد دلاری اسنپ با انتشار اولین گزارش مالی

پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه اسنپ‌ در ماه فوریه وارد تالار بورس شد، حال شاهد انتشار اولین گزارش مالی این کمپانی برای زمستان ۲۰۱۷ هستیم.
تبلیغات

اسنپ‌ که کمپانی مادر اسنپ‌چت تلقی می‌شود، فوریه سال ۲۰۱۷ میلادی وارد تالار بورس شد و از این‌رو اسنپ نیز به جمع کمپانی‌هایی پیوست که باید هر سه ماه اقدام به انتشار گزارش مالی خود کنند. اسنپ نیز ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی را منتشر کرد که البته نتایج چندان جالب توجهی را برای این کمپانی به همراه ندارد و حتی از پیش‌بینی‌های انجام شده توسط تحلیل‌گران وال استریت نیز کمتر است.

براساس آمارهای ارائه شده، اسنپ در جریان سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی موفق شده تا درآمدی ۱۴۹.۶ میلیون دلاری را کسب کند که کمتر از پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر درآمد ۱۵۸ میلیون دلاری توسط کارشناسان وال استریت است. هرچند درآمد کسب شده توسط اسنپ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن با درآمد ۳۸.۶ میلیون دلاری چهار برابر شده، اما در مقایسه با پاییز ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۶ میلیون دلار کاهش داشته است.

اسنپ اعلام کرده که با وجود کسب درآمد ۱۴۹.۶ میلیون دلاری، ضرر خالص ۲.۲ میلیاردی را متحمل شده است که البته ۲ میلیارد دلار از این رقم به دلیل فرایند محاسبه‌ی سهام پاداش داده شده به کارمندان است. بخشی از ۲ میلیارد دلار ضرر خالص ثبت شده برای اسنپ را باید متعلق به پاداش ۸۰۰ میلیون دلاری اعطا شده به ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ خواند که در قبال عرضه‌ی عمومی سهام این کمپانی پرداخت شده است.

یکی از نکات ثبت در گزارش مالی اسنپ را باید افزایش تعداد کاربران این سرویس خواند، بطوریکه آمارهای ارائه شده نشان از افزایش ۸ میلیونی کاربران فعال روزانه‌ی این سرویس و رسیدن به رقم ۱۶۶ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. هرچند در زمان عرضه‌ی اولیه سهام، اسنپ از رکود در جذب کاربران جدید خبر داده بود، اما گزارش مالی این کمپانی نشان از این دارد که اسنپ همچنان می‌تواند کاربران بیشتری را جذب کند.

استوری اینستاگرام یکی از سرویس‌هایی است که اسنپ‌چت را تحت تاثیر خود قرار داده است. اسنپ‌چت ۱۶۶ میلیون کاربر فعال روزانه دارد، حال آنکه استوری اینستاگرام موفق شده تا تعداد کاربرانش را به ۲۰۰ میلیون نفر افزایش دهد. اشپیگل در مورد کپی کاری فیسبوک نیز به این موضوع اشاره کرده که در صورت انجام یک کار موفق و پیاده‌سازی ایده‌ی خوب، حتما فردی وجود دارد که آن را کپی کند.

از جمله‌ی دیگر اعداد و ارقام ارائه شده توسط اسنپ باید به درآمد ۸ میلیون دلاری این کمپانی از محل فروش عینک‌های Spectacles اشاره کرد. هرچند اسنپ اشاره‌ی مستقیمی به تعداد فروش رفته از این محصول نکرده، اما می‌توان تخمین زد که نزدیک به ۶۰٫۰۰۰ دستگاه از این محصولات به فروش رفته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات