اچ‌پی و اینتل ابزارهای مبتنی بر کورتانا تولید می‌کنند

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌پی و اینتل ابزارهای خانه هوشمند و مبتنی بر دستیار صوتی کورتانای مایکروسافت تولید می‌کنند.
تبلیغات

این روزها اکثر کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری در حال طراحی، ساخت یا ارائه‌ی اسپیکرهای هوشمندی هستند که علاوه بر پخش موسیقی قادر است دستورات صوتی کاربر را متوجه شده و به انجام آن‌ها بپردازد. این اسپیکرها که در بین آن‌ها محصولات موفقی همچون اکو آمازون و گوگل هوم وجود دارد به بخش مهمی از زنجیره‌ی خانه‌های هوشمند تبدیل شده‌اند و قادر هستند کلیه‌ی لوازم خانگی را از طریق دستورات صوتی تحت کنترل کاربر قرار دهند. 

خبر استفاده از کورتانا توسط اچ‌پی و اینتل به دنبال استفاده از این دستیار صوتی در Invoke منتشر شد که در واقع اسپیکر هوشمندی است که توسط هارمن کاردن برای رقابت با اکو آمازون ساخته شده است. با اینوک کاربر می‌تواند موسیقی مورد نظر خود را پخش کند، تقویم کاری خود را بررسی کند، یادآوری ایجاد کرده یا ترافیک منزل به محل کار خود را چک کند. این ابزار دیگر امکانات دستیارهای صوتی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

هارمن کاردن Invoke

هنوز مشخص نیست که اچ‌پی و اینتل قصد دارند چه محصولاتی را در پلتفرم کورتانا تولید کنند؛ اما انتظار می‌رود به زودی محصولات این شرکت رونمایی شوند.

مایکروسافت امروز کیت مخصوص توسعه‌دهندگان برای استفاده از کورتانا در اپلیکیشن‌های مختلف را نیز منتشر کرد که به گسترش هر چه بیشتر این دستیار صوتی کمک کند و رقابت بین آن با دیگر دستیارهای صوتی مانند گوگل اسیستنت یا الکسا آمازون را داغ‌تر کند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات