تا رسیدن کانال یوتیوبرها به ۱۰ هزار بازدید، امکان کسب درآمد وجود ندارد

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب تغییر جدیدی در سیستم کسب درآمد از تبلیغات یوتیوب برای سازندگان ویدیو اعمال کرده است.
تبلیغات

پنج سال قبل یوتیوب برنامه‌ی همکاران خود را برای همه در دسترس قرار داد. این برنامه‌ شرایط بسیار خوبی برای همه افراد ایجاد کرد. این یعنی همه‌ی کاربران می‌توانند در سرویس یادشده ثبت‌نام و آپلود ویدیوهای مورد نظر خود را آغاز کنند و بدین طریق، بلافاصله امکان کسب درآمد با استفاده از این سرویس برای آن‌ها فراهم می‌شد. این مدل درآمدزایی جدید به یوتیوب کمک کرده است به بزرگ‌ترین پلتفرم ویدیو در جهان مبدل شود؛ اما با این حال باز هم یک سری مشکلات در این میان وجود داشت. گاهی برخی از کاربران و حتی برخی از یوتیوبرهای محبوب، استودیوها و برندهای نام‌آشنا از محتوای تولیدشده توسط دیگران استفاده می‌کردند و این یک مشکل بزرگ محسوب می‌شد.

حال برای مقابله با مشکل مورد اشاره، یوتیوب اخیرا تغییری در برنامه‌ی همکاران خود ایجاد کرده است. از حالا به بعد تا زمانی که بازدید کلی از محتوای موجود در کانال تولیدکنندگان ویدیو در یوتیوب به ۱۰ هزار نرسد، امکان فعال کردن تبلیغات روی ویدیوهای آن کانال میسر نخواهد بود. یوتیوب مدعی شده است که این تغییر باعث می‌شود این پلتفرم اطلاعات کاملی از تولیدکنندگان به دست بیاورد و از قانونی بودن محتوای ساخته‌شده توسط افراد اطمینان حاصل کند. علاوه بر این، تغییر مورد اشاره چندان باعث عدم تمایل فعالیت تولیدکنندگان مستقل ویدیو در یوتیوب نخواهد شد.

آریل باردبن، مدیر محصولات یوتیوب در پستی در وبلاگ گوگل گفته است: «در طی چند هفته‌ی آینده یک فرآیند جدید برای بازبینی افراد جدیدی که در برنامه‌ی همکاران یوتیوب ثبت‌نام می‌کنند، اضافه خواهد شد. پس از اینکه سازنده‌ی ویدیو به ۱۰ هزار بازدید در کانال خود دست یابد، ما فعالیت وی را برای همخوانی با سیاست‌های خود بررسی می‌کنیم. اگر همه چیز بر اساس قوانین باشد، کانال مورد نظر امکان فعال کردن تبلیغات روی ویدیوهای خود خواهد داشت. با بهره گرفتن از این تغییرات جدید اطمینان حاصل می‌کنیم فقط افرادی بتوانند از یوتیوب درآمد کسب کنند که از قوانین پیروی کرده‌اند.»

باردین در ادامه گفته است: «البته تغییرات مورد اشاره علاوه بر محافظت از حق تولیدکنندگان ویدیو، به استودیوها و تولیدکنندگان حرفه‌ای نیز کمک می‌کند از آپلود مجدد محتوای آن‌ها توسط کلاهبرداران جلوگیری شود؛ چراکه معمولا زمان و هزینه‌ی زیادی برای تولید محتوای ویدیویی باکیفیت صرف می‌شود. این مشکل در هفته‌های اخیر برای یوتیوب یک مشکل بزرگ بوده است. با تغییرات جدیدی که در قوانین اعمال‌ شده، امکان کسب اطلاعات بیشتر برای تشخیص اعتبار ویدیوها فراهم می‌شود. این مورد همچنین به ما اجازه می‌دهد فعالیت‌های کانال‌ها را برای مطابقت با قوانینمان تأیید کنیم.»

یوتیوب به‌موازات افزوده شدن هر چه بیشتر محبوبیت و تعداد کاربران، قوانین و محدودیت‌های بیشتری برای استفاده از خدماتش وضع می‌کند. آینده نشان خواهد داد که نسل جدید تهیه‌کننده‌های ویدئو چگونه در برابر این محدودیت‌ها واکنش نشان می‌دهند.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات