آئودی به دنبال استفاده از فناوری ساخت شاسی کربنی بی‌ ام‌ و در مدل بعدی A8 است

چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آئودی قصد دارد با استفاده از فناوری ساخت شاسی کربنی بی‌ام‌و، نسل بعدی A8 را سبک‌تر از مدل کنونی آن بسازد.
تبلیغات

آئودی از حالا به دنبال تغییرات تکنولوژیکی پیشرفته در نسل بعدی A8 است. این ادعا به سبب وجود فناوری‌های رانندگی خودران پیشرفته در این مدل قابل‌مشاهده است. با این حال، آئودی اغلب صحبتی از فناوری پیشرفته در زیر بدنه‌ی خودرو نمی‌کند. نسل بعدی آئودی A8 قرار است به پیشرفته‌ترین فناوری ساخت شاسی‌های سبک‌وزن نسبت به‌تمامی مدل‌های پیشین، مجهز باشد.

نسل بعدی آئودی A8 روی شاسی فضایی آئودی (Audi Space Frame)، به‌عنوان جدیدترین نمونه از آن، سوار خواهد شد. این شاسی جدید از ۴ ماده‌ی اصلی تشکیل شده است؛ فولاد با مقاومت بالا، آلومینیوم، منیزیم و فیبر کربن. درحالی‌که بخش اعظم خودرو از آلیاژهای متفاوت ساخته خواهد شد، از فیبر کربن برای تقویت بخش‌های خاصی از خودرو و همچنین کاهش وزن در ستون‌ها و پنل‌های عقب استفاده می‌شود. فیبر کربن استفاده‌شده در شاسی جدید از ۶ تا ۱۹ لایه ساخته شده است و مقاومت و سختی لازم را تضمین می‌کند. ستون دوم خودرو (ستون بین درب جلو و عقب) نیز به لطف افزودن فیبر کربن کاملاً باریک شده است و در عین افزایش مقاومت خودرو در هنگام غلت زدن، ورود و خروج از خودرو را نیز آسان‌تر می‌کند.

از منیزیم به‌منظور کاهش وزن و افزایش مقاومت بدنه استفاده خواهد شد. در این فرآیند از جوشکاری لیزری به‌منظور اتصال دو آلیاژ متفاوت به یکدیگر و همچنین بالا بردن دقت جوشکاری، بهره‌وری و کاهش انرژی استفاده می‌شود. درمجموع، آئودی مدعی است که مقاومت پیچشی خودرو با این آلیاژها تا ۳۳ درصد افزایش خواهد یافت.

نسل جدید آئودی A8

این فناوری در ساخت شاسی، بسیار شبیه به نمونه‌ی مورد استفاده در خودروی‌های جدید سری 7 بی‌ام‌و است. همسایه‌ی باواریایی آئودی نام این شاسی را Carbon Core (هسته‌ی کربنی) گذاشته است. ازاین‌رو تعجبی ندارد که آئودی نیز با توجه به مزایای این شاسی به سراغ استفاده از آن برود.

باوجود این سازه‌ی سبک‌وزن، شاسی نسل بعدی آئودی A8 در حدود ۲۸ درصد سبک‌تر از نسل قدیمی‌تر است. آئودی به‌منظور رقابت در بازار بزرگ خودروهای هیبریدی لوکس، نیازمند توسعه‌ی نسل بعدی A8 به‌منظور استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی و پیشرانه‌های الکتریکی از ابتدا است. آئودی باوجود این باتری‌ها باید به فکر تقویت نواحی اطراف آن‌ها به‌منظور عدم آسیب و آتش‌سوزی در تصادفات باشد. به لطف وجود این اتصالات تقویت‌شده، وزن خودروهای مدرن به‌طور چشمگیری بالا می‌رود. هرچند باوجود این اتصالات نیز وزن نهایی شاسی همچنان ۳۰ درصد کمتر از نمونه‌های پیشین است.

ازاین‌رو نسل بعدی آئودی A8 نه‌تنها ازنظر فناوری یک خودروی کاملاً پیشرفته محسوب می‌شود، بلکه تکنولوژی به‌کاررفته در آن، تنها ظاهر این خودرو را در بر نمی‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات