میزو با همکاری TI چیپست موبایل می‌سازد

پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌ی جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه کمپانی چینی میزو با همکاری TI در حال ساخت یک چیپ‌ست موبایل است.
تبلیغات

بنا به شایعه‌ای جدید، کمپانی میزو به‌زودی تولید پردازنده‌های مخصوص به خود را آغاز خواهد کرد. شرکت میزو با همکاری کمپانی آمریکایی تگزاس اینسترومنتز (TI) تصمیم دارد پردازنده‌ی اختصاصی خود را توسعه دهد. تگزاس اینسترومنتز پیش از این برای برخی از شرکت‌ها پردازنده تولید کرده؛ اما مدتی است که در این حوزه فعالیتی ندارد و یا حداقل می‌توان گفت با اسم خود چنین فعالیتی انجام نمی‌دهد.

تگزاس اینسترومنتز سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که از آن تاریخ به بعد، پردازنده‌های OMAP خود را تولید نخواهد کرد. لازم به ذکر است که این چیپ‌ست در سال ۲۰۱۲ در برخی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما تگزاس اینسترومنتز همچنان یک کمپانی متقاعدکننده محسوب می‌شود و مشخصا این شرکت در کار خود مهارت زیادی دارد؛ بنابراین اگر میزو واقعا به دنبال تولید چیپ‌ست‌های مخصوص به خود باشد، دانش تگزاس اینسترومنتز مطمئنا کمک زیادی به این شرکت چینی خواهد کرد. توقف تولید چیپ‌ست‌های OMAP در سال ۲۰۱۲ به این دلیل رخ داد که تگزاس اینسترومنتز همانند رقبای خود قادر به توسعه‌ی تکنولوژی پایه‌ای مخصوص به خود برای تولید چیپ‌ست نبود.

شایعه‌ی جدید توسط میزو یا تگزاس اینسترومنتز تأیید نشده است؛ اما همکاری این دو کمپانی قطعا جذابیت زیادی دارد و شاید این خبر واقعیت داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، کمپانی شیائومی نیز از مدتی قبل تولید پردازنده‌های مخصوص به خود را آغاز کرده است که نمونه‌ی اولیه‌ی آن پاینکن Surge S1 نام دارد و یک چیپ‌ست میان‌رده محسوب می‌شود. حال شاید میزو به دلیل رقابت با شیائومی تصمیم گرفته باشد چیپ‌ست‌های موبایل مخصوص به خود را تولید کند.

تاکنون مشخص نشده است که میزو با همکاری تگزاس اینسترومنتز قصد تولید چه نوع چیپ‌ستی دارد و در شایعه‌ی مرتبط با این خبر به هیچ جزئیاتی اشاره نشده است، اما اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، پیش‌بینی می‌شود اولین چیپ این شرکت از نوع پایین‌رده یا میان‌رده خواهد بود. علاوه بر این میزو به‌زودی گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید خود را با نام میزو پرو ۷ معرفی خواهد کرد. احتمال دارد محصول مذکور ماه آینده رسما معرفی شود و گفته می‌شود چیپ‌ست پردازشی این دستگاه Helio X30 خواهد بود. این چیپ‌ست از نوع ۶۴ بیتی ساخت مدیاتک است و ۱۰ هسته‌ی پردازشی دارد. با توجه به آنچه گفته شد، انتظار می‌رود به‌زودی جزئیات بیشتری در این رابطه در دسترس قرار گیرد و شاید در آینده، کمپانی میزو و تگزاس اینسترومنتز این همکاری را اعلام کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات