فاز سوم شبکه ملی اطلاعات پس از انتخابات راه‌اندازی می‌شود

پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات با توجه به نزدیکی روز جهانی ارتباطات و روز انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد که فاز سوم شبکه ملی اطلاعات پس از انتخابات راه‌اندازی خواهد شد.
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «قرار بود شبکه ملی اطلاعات اردیبهشت ماه ۹۶ و هم‌زمان با روز جهانی ارتباطات راه‌اندازی شود که با توجه به حاکم بودن فضای انتخاباتی در آن زمان، تصمیم گرفتیم که فاز سوم این طرح پس از انتخابات رونمایی شود.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال ۹۶ پروژه‌هایی چون اینترنت پرسرعت روستاها و شبکه ملی اطلاعات به پایان خود می‌رسند. مقدمات و زیرساخت پروژه‌ی دولت الکترونیک نیز آماده است. هماهنگی‌های لازم برای راه‌اندازی و رونمایی از دولت الکترونیک با دستگاه‌های مرتبط انجام شده است و در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده، حتی اگر رئیس جمهور مشغله داشته باشد، این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمود واعظی در مورد رشد اقتصادی انجام‌شده در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات توضیح داد: «سال گذشته، بیش از ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه ارتباطات و فناوری ارتباطات ایجاد شد که امیدواریم امسال با افزایش ۳۰ درصدی موقعیت شغلی جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات روبرو شویم.»

وزیر ارتباطات در مورد وضعیت ارتباطات کشور در نوروز ۹۶ گفت: «نتیجه‌ ارزیابی‌های انجام‌شده در مورد خدمات اپراتورهای ارتباطی تا پایان وقت امروز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت می‌شود. چیزی که طبق بررسی‌های اجمالی صورت گرفته مشخص شده، این است که وضعیت ارتباطات نوروز ۹۶ به‌مراتب نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است.»

او افزود: «اختلالاتی در شبکه‌ی دیتای کشور در لحظات اولیه سال ۹۶ ایجاد شد. این مشکل به وجود آمده در زمان تحویل سال نو، مربوط به اینترنت بین‌الملل بوده است. ما در این لحظات در بخش ارتباطات داخلی و شبکه‌ی ملی ارتباطات مشکلی نداشتیم و ارتباطات این بخش پایدار بود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات