آی‌دی‌سی: میلیون‌ها کاربر تجاری، گوشی هوشمند گلکسی اس 8 خریداری خواهند کرد

جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
بنا به اعلام تحلیل‌گران، ویژگی‌های گلکسی اس ۸ از جمله سیستم‌ امنیتی ناکس، داک DeX و طراحی زیبا، باعث ترغیب مشتریان تجاری به خرید این محصول می‌شوند.
تبلیغات

انتظار می‌رود مشتریان تجاری برای خرید یکی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ یا گلکسی اس ۸ پلاس اقدام کنند؛ چراکه این  دو محصول با هدف ارائه قابلیت‌هایی برای افزایش کارایی و حفظ امنیت تولید شده‌اند.

برایان باست، از تحلیل‌گران آی‌دی‌سی پیش‌بینی کرده است که میلیون مشتری تجاری، گلکسی اس ۸ یا اس ۸ پلاس خریداری خواهند کرد. برخی از این افراد از آن دسته از کاربرانی هستند که در زمان عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ قصد خرید آن محصول را داشتند یا آن را خریداری کرده‌ بودند؛ ولی به دلیل مشکلات مربوط به این فبلت هیچ‌وقت نتوانستند از قابلیت‌های آن بهره ببرند.

باست در طی مصاحبه‌ای می‌گوید: «سامسونگ هیچ‌ مشکلی برای فروش بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود، چه به کاربران معمولی و چه کاربران تجاری ندارد... کاربران تجاری اشتیاق زیادی به گلکسی اس ۸ دارند و این اشتیاق، به‌خصوص پس از فراخوانی جمع‌آوری گلکسی نوت ۷ بیشتر شده است. این دسته از کاربران به دنبال محصولاتی زیبا و جذاب هستند.»

گلکسی اس 8

جک گولد، از تحلیل‌گران J. Gold Associates می‌گوید ۶۵ درصد از خریداران گلکسی اس ۸ حداقل در برخی از ساعات روز از این گوشی برای تجارت و اهداف کاری خود استفاده می‌کنند. بنا به اعلام یک منبع ناشناس و به نقل از Investor کره‌ی جنوبی، هدف سامسونگ فروش ۶۰ میلیون گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس است. برای مقایسه، در سال گذشته این کمپانی ۵۲ میلیون گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج به فروش رساند.

دو گوشی هوشمند مورد بحث در تاریخ ۲۹ مارس (۹ فروردین) معرفی شدند. این دو دستگاه از نمایشگرهایی خمیده بهره می‌برند که گوشه‌های آن نیز گرد شده و سامسونگ این صفحه‌نمایش را Infinity نامیده است. در واقع می‌توان گفت نمایشگر گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس مدل تکامل‌یافته‌ای از صفحه‌نمایش به کار گرفته‌شده در گلکسی اس ۷ اج است. قیمت گلکسی اس ۸ معادل ۷۲۰ دلار و قیمت گلکسی اس ۸ پلاس معادل ۸۲۰ دلار تعیین شده است و البته با توجه به اینکه در چه کشوری زندگی می‌کنید و با در نظر گرفتن اینکه این گوشی‌ها را از چه اپراتوری خریداری می‌کنید، امکان دارد قیمت نهایی برای شما کمی کمتر یا بیشتر باشد. لازم به ذکر است که هر دو گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید سامسونگ به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ نوقا را اجرا می‌کنند.

شاید دلیل انتخاب گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس برای برخی از کاربران عادی، ظاهر و طراحی این دو محصول باشد. دو دستگاه یادشده از ناکس ۲.۸ برای مدیریت و امنیت دستگاه بهره می‌برند. سامسونگ در سه سال گذشته این سیستم امنیتی را همواره بهبود داده و قابلیت‌های امنیتی آن را نسبت به قبل گسترش داده است.

گلکسی اس 8

 به گفته گولد و برست، یکی از بزرگ‌ترین قابلیت‌های ناکس که باعث فروش بیشتر محصولات سامسونگ می‌شود، این است که این سیستم امنیتی در پلتفرم‌های نرم‌افزاری EMM در سراسر دنیا پشتیبانی می‌شود. سامسونگ این ویژگی را حدودا یک سال قبل معرفی کرده بود. گولد می‌گوید سیستم ناکس همچنین می‌تواند به‌منظور رمزنگاری گسترده‌ و افزایش امنیتی اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

گولد در این رابطه این‌گونه توضیح می‌دهد: «این‌که سیستم امنیتی ناکس وجود دارد و می‌توان به‌طور اثربخشی آن را مدیریت کرد و محصولات EMM هم از آن پشتیبانی می‌کنند، یک دلیل بسیار مهم برای خریداران گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس است.» هم‌اکنون امن‌ترین گوشی‌های هوشمند در اکوسیستم اندروید توسط دو کمپانی سامسونگ و بلک‌بری تولید می‌شوند. کمپانی‌های بزرگ ارائه‌دهنده‌ی خدمات EMM از جمله ایرواچ/وی‌ام‌ور، سیتریکس، بلک‌بری و موبایل‌ایرون از پلتفرم ناکس سامسونگ پشتیبانی می‌کنند. گولد در ادامه‌ی سخنان خود می‌گوید: «البته نباید فراموش کنیم که آیفون نیز از جمله امن‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار محسوب می‌شود.»

گلکسی اس 8

سامسونگ علاوه بر معرفی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از داک کوچکی به نام DeX نیز رونمایی کرد. این محصول به‌طور جداگانه و با قیمت ۱۵۰ دلار به فروش می‌رسد و با قرار دادن گلکسی اس ۸ یا اس ۸ پلاس روی آن و اتصال یک مانیتور و ماوس و صفحه‌کلید می‌توان از حالت دسکتاپ سیستم‌عامل اندروید استفاده کرد. این قابلیت می‌تواند برای برخی کاربران حوزه‌ی فناوری بسیار مفید باشد و نیاز به خرید لپ‌تاپ یا تبلت جداگانه را برای کسانی که باید دائما در حال حرکت و سفر باشند، از بین ببرد. 

درحالی‌که ایده‌ی استفاده از داک و گوشی هوشمند و اتصال به یک نمایشگر بزرگ‌تر در محصولات مشابهی که قبلا روانه‌ی بازار شده‌اند چندان مورد استقبال قرار نگرفته؛ اما محققان می‌گویند DeX احتمالا توسط ۱۵ درصد از مشتریان تجاری گلکسی اس ۸ خریداری خواهد شد. گولد در این رابطه می‌گوید: «فکر می‌کنم DeX به‌عنوان جایگزینی برای محصولاتی مثل کروم‌بوک است.»

پاتریک مورهد، یکی از تحلیل‌گران Insights & Strategy گفته است که پیش از این از داک DeX استفاده کرده و این محصول یک شروع بسیار عالی برای ارائه‌ی قابلیت‌های ماژولار سامسونگ است. وی همچنین اعلام کرده که این داک مورد بحث بی‌نقص نیست؛ اما کارایی کاربران را افزایش خواهد داد.

برست از موسسه تحقیقاتی آی‌دی‌سی گفته است که روش مایکروسافت در ارائه کانتینیوم برای اجرای نرم‌افزارهای بهره‌وری ویندوز در تمام دستگاه‌ها و حتی در محصولات اندروید باعث شده است داک DeX محصول متقاعدکننده‌تری به نظر برسد.

خریداران آمریکایی گلکسی اس ۸ نمی‌توانند بلافاصله از دستیار هوشمند بیکسبی استفاده کنند؛ اما تحلیل‌گران گفته‌اند که عدم حضور این قابلیت باعث نخواهد شد مشتریان تجاری از خرید پرچم‌داران جدید سامسونگ منصرف شوند.

درحالی‌که‌ بیشتر تحلیل‌گران با این نظر موافق هستند که آیفون همچنان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربران تجاری است؛ اما گوشی‌های رده‌بالای سری گلکسی سامسونگ در جایگاه دومین انتخاب برای این دسته از افراد قرار دارند و حالا گلکسی اس ۸ نیز با قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای این دسته از کاربران باشد.

چهار تحلیل‌گر از مؤسسات تحقیقاتی مختلف در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که تست‌های امنیتی سامسونگ برای باتری گلکسی اس ۸ این اطمینان را در کاربران به وجود می‌آورد که باتری این محصول به‌هیچ‌عنوان با مشکل انفجار و داغ شدن بیش‌ از حد مواجه نخواهد شد.

گلکسی اس 8

برست در این رابطه این‌گونه توضیح داده است: «پس از فاجعه‌ای که برای گلکسی نوت ۷ رخ داد، سامسونگ اولویت اصلی خود را بر امنیت محصولاتش قرار داده است. همان‌طور که می‌دانید، مشکلات باتری نوت ۷ باعث شد بسیاری از کاربران از این اتفاق واقعا شوکه شوند.»

برست می‌گوید از آنجا که گلکسی اس ۸ تاکنون بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کرده است، به نظر می‌رسد حتی کاربرانی که هنوز به دلیل مشکلات نوت ۷ به سامسونگ اعتماد ندارند، نسبت به خرید پرچم‌دار جدید این شرکت ترغیب خواهند شد. وی در ادامه گفته است: «فراموش نکنید سامسونگ برای جمع‌آوری گلکسی نوت ۷ مشکلاتی بار برخی کاربران داشت. این شرکت با تولید گلکسی اس ۸ توجه ویژه‌ای به مشتریان تجاری دارد و در واقع این کمپانی سعی کرده است دستگاه‌ها و امکانات بیشتری برای این دسته از کاربران ارائه دهد.»

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات