تعرفه واردات خودروهای هیبریدی چقدر است

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
خودروهای هیبریدی شامل کمترین تعرفه‌ی گمرکی برای وارد شدن به بازار ایران هستند.
تبلیغات

خودروهای هیبریدی به دلیل سازگار بودن با محیط زیست و مصرف کم انرژی‌های فسیلی، شامل تخفیف قانونی برای ورود به خیابان‌های کشور هستند. به همین دلیل، تعرفه‌ی گمرکی بسیار پایینی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که حدود ۷ تا ۱۰ درصد دیگر خودروها است.

تعرفه‌ی حقوق گمرکی خودروهای هیبریدی ۴ درصد است. برای واردات هر خودرو یا کالای دیگر، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۴ درصد مالیات علی‌الحساب نیز محاسبه می‌شود. بدین ترتیب، مبلغ خودرو ابتدا در ۱.۰۴ ضرب و سپس عدد به‌دست‌آمده در ۱.۱۳ ضرب می‌شود. مبلغ به‌دست‌آمده جدا از هزینه‌ی حمل و نقل، عوارض حمل کردن با کشتی‌‌رانی‌های غیر ایرانی و هزینه‌ی شماره‌گذاری است. این در حالی است که تعرفه‌ی حقوق گمرکی خودروهای عادی زیر ۲۰۰۰ سی‌سی، ۴۰ درصد و ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی، ۵۵ درصد است.

بدین ترتیب، خودروی ۲۰۰۰ سی‌سی خارجی که قبل از گمرک ارزش ۵۰ میلیون تومانی دارد؛ ارزش آن بعد از گمرک (بدون در نظر گرفتن هزینه‌های حمل و شماره‌گذاری) اگر هیبریدی باشد، ۵۸ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و اگر عادی باشد، ۷۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

همچنین خودروی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی خارجی که قبل از گمرک ارزش ۵۰ میلیون تومانی دارد؛ ارزش آن بعد از گمرک (بدون در نظر گرفتن هزینه‌های حمل و شماره‌گذاری) اگر هیبریدی باشد، ۵۸ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و اگر عادی باشد، ۸۷ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات