چگونه روحیه جنگندگی را در تیم خود تقویت کنیم

یک‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیران موفق هیچ‌گاه به اعضای تیم خود انرژی منفی نمی‌دهند و در مقابل، آن‌ها را به مبارزه، جنگندگی و حل چالش‌‌های جدید ترغیب می‌کنند.
تبلیغات

بهترین روش برای آن‌که یک کارآفرین را به مبارزه ترغیب کنید، این است که به او بگویید نمی‌تواند کاری را انجام دهد. کارآفرینان همگی یک ژن مبارزه‌طلبی دارند و همواره تلاش می‌کنند خود را در معرض چالش‌های جدید قرار دهند. همه‌ی آن‌ها تجربیاتی از کارهای جدید و موفق دارند که قبل از انجام، دیگران به آن‌ها گفته‌اند آن کار شدنی نیست.

شرکت‌های موفق تلاش می‌کنند این ژن را در تمامی کارمندان و مدیران خود بیدار کنند. آن‌ها روحیه‌ی کارآفرینان مبارزه‌طلب را در تمام بخش‌های سازمان تزریق می‌کنند. البته برای این کار نیاز نیست به کارمندان بگویند «نمی‌توانی این کار را انجام بدهی». آن‌ها در عوض با رعایت برخی نکات، ژن مبارزه‌طلبی را در تمامی کارمندان با هر سطحی بیدار می‌کنند. در ادامه مقاله زومیت به معرفی این نکات می‌پردازیم.

۱- طبع ماجراجویی تیم را بیدار کنید

بهترین روش این است که از افراد بخواهیم کاری را که تاکنون انجام نداده‌اند، شروع کنند. با این کار آن‌ها در موقعیتی ناشناخته قرار می‌گیرند و ظرفیت‌های خود را می‌شناسند. به‌عنوان مثال یک کارآفرین، تیم مدیریتی و کارمندان خود را به مسابقات اتومبیلرانی سرعت یا اسکی می‌برد. آن‌ها با شرکت در این رقابت‌ها از ظرفیت‌های خود فراتر می‌روند و کارهای جدید را تجربه می‌کنند. به بیان دیگر خارج شدن از منطقه‌ی امن، اولین قدم برای دستیابی به روحیه‌ی کارآفرینی است.

در تعریف کلی، کارآفرینی به معنای ساختن مسیری مناسب خودتان و استقبال از ریسک‌هایی است که در طول مسیر با آن‌ها مواجه خواهید شد. کارهایی که باعث ترشح آدرنالین می‌شوند و افراد را به گسترش مرز‌های ظرفیتی وامی‌دارند، حسی مشابه در آن‌ها ایجاد می‌کنند. به بیان دیگر، این کارها به ما ثابت می‌کنند که ظرفیت بیشتری داریم، شجاع‌تر هستیم و بیش از آنچه تصور کنیم، برای رسیدن به اهداف اشتیاق داریم.

مسابقات اتومبیلرانی

۲- تیم را در کنار هم جمع کنید

یک کارآفرین موفق هر روز در ساعت مقرر تمامی اعضای تیم خود را مانند تیم‌های ورزشی در کنار هم جمع می‌کند. در این گردهمایی چنددقیقه‌ای، انرژی لازم به همه‌ی افراد تزریق می‌شود. حتی در انتهای برخی جلسات، اعضای تیم مانند تیم‌های ورزشی فریادهایی برای القای انرژی سر می‌دهند. این گردهمایی مانند تیم‌های ورزشی کاربردهای متنوعی دارد؛ زمانی برای جشن گرفتن موفقیت‌ها است. موقعیتی مناسب برای مرور فرآیندها است و از همه مهم‌تر، انرژی لازم برای یک روز کاری ایجاد می‌کند.

برخی پروژه‌های کاری انرژی زیادی می‌طلبند. این پروژه‌ها دشوار هستند و ساعات اضافه‌کاری زیادی نیاز دارند. این نوع از گردهمایی‌ها به اعضای تیم نشان می‌دهد که در حل چالش‌ها تنها نیستند. این حرکت، حس شرکت در مبارزه را به اعضای تیم القا می‌کند.

take risk

۳- ریسک کنید و شکست را پذیرا باشید

زندگی کارآفرینی پر از ریسک‌ها و البته پاداش‌های بزرگ است. این بدان معنا است که شکست، بخشی جدانشدنی از این سبک کار و زندگی است. به بیان دیگر، اگر آمادگی شکست خوردن ندارید، نمی‌توانید در این سبک از زندگی وارد شوید.

در مدیریت تیم باید تلاش کنید که استقبال از شکست را به کارمندان خود بیاموزید. به آن‌ها اطمینان بدهید که شکست خوردن در راه رسیدن به اهداف بزرگ، در فرهنگ سازمان شما پذیرفته می‌شود. در شرکت‌های بزرگ، موقعیت‌هایی برای طرح ایده‌های جاه‌طلبانه بدون ترس از شکست وجود دارد. در این محیط‌ها افراد علاوه بر طرح ایده‌های جدید، با کمال میل و بدون ترس، از شکست‌های قبلی خود نیز تعریف می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات