وزیر ارتباطات: از مسئولان قضایی بپرسید چرا تماس تلگرام مسدود شده است

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات در مورد دلیل مسدود شدن تماس تلگرام به خبرنگاران گفت از مسئولان قضایی بپرسید چرا تماس صوتی تلگرام مسدود شده است.
تبلیغات

محمود واعظی در مورد تماس صوتی تلگرام گفت: «تلگرام با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تماس صوتی رایگان خود را در ایران راه‌اندازی کرد که این کار هم انجام شد. اما دیروز با دستور قضایی به اپراتورهای ثابت و همراه این امکان مسدود شده است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد دلیل مسدود شدن این سرویس گفت:‌ «باید از مسئولان قضایی بپرسید چرا چنین دستوری صادر کرده‌اند؛ چون من در جریان نیستم و با ما در این باره صحبت نشده است.»

واعظی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «بر اساس قانون شبکه‌های اجتماعی، اگر شکایت شخصی وجود داشته باشد قاضی دستور مسدود شدن را صادر می‌کند، چرا هم‌اکنون دستور قضایی برای تماس تلگرام صادر شده است؟» توضیح داد: «من هنوز در این مورد اطلاعاتی ندارد و باید از مسئولان قضایی و افرادی که این دستور را صادر کرده‌اند در این باره بپرسید.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد شایعاتی مبنی بر شکایت تلگرام از اپراتورهای ایرانی تأکید کرد: «ما اجازه نمی‌دهیم شبکه‌های اجتماعی خارجی به اپراتورهای ما فشار وارد کنند یا از آن‌ها شکایت کنند. ما از شبکه‌های اجتماعی داخلی حمایت می‌کنیم نه از شبکه‌های اجتماعی خارجی.»

واعظی در مورد افتتاح طرح‌های دولت الکترونیک و فاز سوم شبکه ملی اطلاعات گفت: «دولت الکترونیک زیرساخت‌هایش در این سال‌ها فراهم شده و هماهنگی‌های لازم با نهادها و وزارتخانه‌ها انجام شده است. ما از اسفندماه آماده‌ی افتتاح این شبکه هستیم و چون بر حضور آقای روحانی برای راه‌اندازی این شبکه تأکید داریم، هنوز این کار انجام نشده ولی به‌زودی این راه‌اندازی انجام می‌شود. فاز سوم شبکه ملی اطلاعات بعد از ماه مبارک رمضان راه‌اندازی خواهد شد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات