اپل برای ساخت پنل OLED مورد نیازش در سال ۲۰۱۸ با ال جی همکاری می‌کند

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در تلاش است تا وابستگی به سامسونگ را کاهش دهد؛ بنابراین خواستار ورود ال‌جی به جمع تولیدکنندگان پنل اولد تا سال ۲۰۱۸ و تأمین نیاز خود است.
تبلیغات

شنیده‌ها حکایت از این دارند که اپل با ورود ال‌جی به جمع تولیدکنندگان پنل‌ اولد سایز متوسط، درصدد کاهش وابستگی به سامسونگ است. اپل در پی آن است تا با تولید این نوع پنل‌ها توسط ال‌جی، از آن‌ها در آیفون‌های سال ۲۰۱۸ خود استفاده کند و وابستگی کمتری به سامسونگ داشته باشد.

سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های پنل‌ اولد در جهان است و انتظار می‌رود در طول سال جاری میلادی تمام پنل مورد نیاز آیفون ۸ را تأمین کند. حال به نظر می‌رسد ال‌جی در سال ۲۰۱۸ با آغاز تولید پنل‌های اولد خود، بخشی از نیاز اپل را تأمین خواهد کرد و به رقابت با سامسونگ در این حوزه خواهد پرداخت.

منابع نزدیک به این نکته اشاره کرده‌اند که ال‌جی دیسپلی آماده‌ی امضای قرارداد همکاری است؛ حال آنکه این کمپانی تجربه‌ای در خصوص تولید پنل‌های اولد سایز کوچک و متوسط به‌صورت انبوه ندارد. ال‌جی تا پایان ماه ژوئن برای تصمیم‌گیری در خصوص قبول پیشنهاد اپل برای تولید انبوه پنل‌های اولد زمان دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که ال‌جی در حال حاضر تنها تأمین‌کننده‌ی پنل اولد مورد استفاده در ساعت هوشمند اپل واچ است.

با توجه به استفاده‌ی گسترده از پنل‌ اولد در گوشی‌های هوشمند، ال‌جی نیز سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این حوزه انجام داده است و انتظار می‌رود کارخانه‌های جدید این کمپانی تا پایان سال ۲۰۱۷ وارد فاز تولید انبوه شوند.

در سوی مقابل سامسونگ قرار دارد که امسال تمام نیاز اپل به پنل‌های اولد را تأمین خواهد کرد. اما این تنها وظیفه‌ی سامسونگ در قبال تولید آیفون ۸ یا آیفونی که به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی این گوشی راهی بازار می‌‌شود، نیست. سامسونگ که بیش از ۹۵ درصد بازار پنل‌های اولد را در اختیار دارد، علاوه بر تأمین نیاز اپل به این نوع پنل، وظیفه‌ی تولید تراشه‌ی نمایشگر و شماری از مدارهای الکترونیکی منعطف در آیفون ۸ را نیز بر عهده خواهد داشت. همچنین باید به هماهنگی و دریافت محصولات سفارش داده‌شده به چهار کمپانی دیگر کره‌ای نیز اشاره کرد که شامل انواع تراشه‌ها و مدارات مورد استفاده در آیفون ۸ خواهند بود.

آخرین شنیده‌ها حکایت از این دارند که اپل قراردادی دو ساله با سامسونگ منعقد کرده است تا براساس آن بیش از ۹۰ میلیون پنل اولد مورد نیاز این کمپانی را تأمین کند. این میزان پنل، نزدیک به ۱۴ درصد از ظرفیت جهانی تولید اولد در سال است.

باید دید در صورت ورود ال‌جی برای تولید پنل‌های اولد در کنار سایر کمپانی‌ها نظیر فاکسکان که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، وضعیت به چه ترتیب رقم خواهد خورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات