جنسیس با GV80 به جنگ شاسی بلندهای لوکس می‌رود

یک‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
خودروهای برند جنسیس همواره الهام‌بخش تجمل‌گرایی است. این خودروساز کره‎ای با کانسپت جدید خودروی شاسی‌بلند خود پا به نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۷ گذاشته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جنسیس به‌تازگی از مدل مفهومی شاسی‌بلند GV80 رونمایی کرده است. برند جنسیس که تاکنون تنها به معرفی خودروهای سدان و لوکس مشغول بوده، اکنون با معرفی GV80 توانایی خود را در توسعه‌ی شاسی‌بلند‌های لوکس در معرض نمایش گذاشته است.

خودروهای شاسی‌بلند جنسیس تماماً با حروف GV نام‌گذاری می‎شوند و عدد بعد از آن به معنای اندازه‌ی خودرو است. حرف G که پیش‌تر در نام‌گذاری خودروهای سدان جنسیس به کار گرفته شده بود، از حرف ابتدایی Genesis گرفته شده و حرف V نیز به‌منظور تفکیک خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور از نمونه‌های سدان این برند لوکس در نظر گرفته شده است.

به گفته مانفرد فیتزجرالد، مدیر برند جنسیس، تمام خودروهای این برند در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی خواهند شد. این مدیر پیش‎تر قول داده بود شش خودروی جنسیس که شامل انواع سدان، کراس‌اوور و کوپه هستند، در سه پلتفرم منحصربه‌فرد تا ۲۰۲۱ به بازار عرضه شوند.

فیتزجرالد در ادامه تصریح کرد که مدل مفهومی GV80 بسیار به نمونه‌ی اصلی قابل تولید در دو سال آینده، نزدیک است. این مدل مفهومی یک کراس‌اوور اندازه متوسط دیفرانسیل عقب است که به‌وسیله‌ی پیل سوختی هیدروژنی کار می‎کند و میتواند نویدبخش زنجیره توان تمام الکتریکی باشد.

جلوپنجره‌ی الماسی شکل معروف برند جنسیس در کراس‌اوور GV80 به چشم می‌خورد. همچنین این خودرو از چراغ‌‏های جلو جدیدی بهره می‎برد که خودروساز کره‌ای آن را Quadlamps نام‌گذاری کرده است. این دو ویژگی از جمله مشخصه‎های انحصاری زبان طراحی جنسیس به شمار میآیند.

جنسیس GV80

پیتر شرایر، طراح گروه خودروسازی هیوندای-کیا، اعلام کرده است که اولویت اصلی طراحی این خودرو، ظاهری ساده، شیک و متناسب بوده است.

نسخه‌ی نهایی GV80 شباهت زیادی به نمونه‌ی مفهومی معرفی‌شده خواهد داشت؛ بدین ترتیب که به‌احتمال قوی شاهد حضور نمای کلی، چراغ‌‌های جلو و عقب، جلوپنجره و دستگیره‌های درب نمونه‌ی مفهومی در نسخه‌ی نهایی خودرو باشیم. البته بخش‌های بسیاری اعم از رینگ‌های ۲۳ اینچی مشبک، آینه‌های جانبی و طرح خاص ستون‌های جانبی، به نسخه‌ی نهایی خودرو راه نخواهند یافت.

جنسیس GV80

در قسمت جلوی داشبورد GV80، نمایشگر ۲۲ اینچی منحنی شکلی به چشم می‌خورد که به‌طور گسترده در سرتاسر این بخش تعبیه شده است و در نهایت به قسمت پشتی پنل کیلومترشمار‌ می‌رسد. چرم استفاده‌شده در تودوزی‎های دربها، صندلیها و کنسول میانی نیز با دوخت الماسی شکل همراه شده است.

اولین خودروی برند جنسیس، سدان سایز بزرگ و لوکس G90 است که پرچم‎دار سدانهای این برند لوکس به شمار می‌رود و جایگزین هیوندای ایکاس (Equus) شده است.

محصولات دیگر جنسیس شامل سدان لوکس و اسپرت G70 است که برای رقابتی تنگاتنگ با بی‌ام‌و سری ۳ در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر خودروهای مذکور، عرضه‌ی کراس‌اوور GV70 و خودروی کوپه‌ی جدیدی از برند جنسیس تا سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

اغلب مدل‌های جنسیس از پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری توربو شش سیلندر خورجینی بهره می‌برند که به‌طور اختصاصی برای خودروهای این برند طراحی شده است و شاهد کاربرد آن‌ها در سایر محصولات هیوندای و کیا نخواهیم بود. البته این خودروساز لوکس در حال توسعه‌ی یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر دیزلی برای استفاده در سدان G90 و فروش در بازار‌های اروپا است.

جنسیس GV80
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات