نتیجه نظرسنجی: بازگشت قدرتمند مایکروسافت به دنیای موبایل پس از رونمایی از سرفیس فون

جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این هفته‌ی زومیت معتقدند که مایکروسافت پس از رونمایی از سرفیس‌فون، حضور قدرتمندی را در دنیای موبایل خواهد داشت.
تبلیغات

در اولین روز کاری هفته‌ای که هم‌اکنون واپسین ساعات آن را پشت سر می‌گذاریم، از کاربران زومیت خواستیم تا در نظرسنجی زومیت شرکت کنند و نظر خود را در مورد آینده‌ی مایکروسافت در دنیای موبایل با در نظر گرفتن سناریوهای مختلف با ما در میان بگذارند.

تاخیر مایکروسافت در کنار اتخاذ سیاست‌های نادرست در قبال ورود به بازار گوشی‌های هوشمند بر کسی پوشیده نیست. تصاحب نوکیا در حالی که اندروید و آی او اس در حال اشباع بازار گوشی‌های هوشمند بودند، نتوانست مایکروسافت را به دستاورد چندان درخشانی برساند. با حضور ساتیا نادلا در راس هرم مدیریتی مایکروسافت، می‌توان به وضوح دید که ردموندی‌ها با درک وضعیت بازار، در نظر دارند تا سیاست‌های جدیدی را در قبال بازار موبایل در پیش بگیرند؛ چراکه این کمپانی در یک سال اخیر گوشی‌هوشمندی را مبتنی بر ویندوز ۱۰ راهی بازار نکرده و از این‌رو سهم پلتفرم ویندوز از بازار گوشی‌های هوشمند نیز رو به افول نهاده و بسیار کمتر از گذشته شده است.

در ماه‌های اخیر هر از چندگاهی شاهد انتشار شایعاتی در خصوص عرضه‌ی گوشی‌هوشمند با نام سرفیس‌فون به بازار بودیم؛ اما هنوز خبری از این محصول نشده است. شایعات منتشر شده نشان از این دارند که مایکروسافت با سرفیس‌فون بیشتر روی کاربران اینترپرایز تمرکز می‌کند و سعی در ارائه‌ی محصولی دارد که بتواند کاربران تجاری محصولاتش را به سوی خود جلب کند.

از دیگر سیاست‌های ردموندی‌ها برای حضور چشمگیر در حوزه‌ی موبایل ورود از طریق نرم‌افزار و ارائه‌ی انواع سرویس‌ها در پلتفرم‌های مختلف به کاربران سایر سیستم‌عامل‌ها است.

نتیجه نظرسنجی ویندوز موبایل

با این حال، بیش از ۵۰ درصد کاربران زومیت که در نظرسنجی این هفته شرکت کرده‌اند، معتقدند که مایکروسافت با رونمایی از سرفیس‌فون، حضور قدرتمندی را در حوزه‌ی موبایل داشته و ویندوز موبایل با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد. در نظرسنجی زومیت ۴,۱۳۹ نفر شرکت کرده‌اند که ۵۴.۲۲ درصد یا ۲٬۲۴۴ نفر به گزینه‌ی یک یا همان ادامه راه با قدرت بیشتر پس از رونمایی سرفیس فون رای داده‌اند. ۱۸.۳۴ درصد یا ۷۵۹ نفر از کاربران معتقدند که ویندوز موبایل به‌صورت محدود برای موبایل‌های فعلی باقی خواهد ماند. ۸۹۰ نفر یا ۲۱.۵ درصد از شرکت‌کنندگان نیز اعتقاد دارند که مایکروسافت فعالیت خود در حوزه‌ی نرم‌افزار و ارائه‌ی سرویس به سایر پلتفرم‌های موجود را ادامه خواهد داد. درصد کمی از کاربران نیز که بالغ بر ۲۴۶ نفر یا ۵.۹۴ درصد از کاربران می‌شوند، عرضه‌ی گوشی بعدی مایکروسافت مبتنی بر اندروید را محتمل می‌دانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات