پای رباتیک تویوتا به کمک بیماران با مشکلات حرکتی می‌ آید

شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا قصد دارد تا با پای رباتیک خود به توان‌بخشی بیماران با مشکلات حرکتی کمک کند. این دستگاه Welwalk نام دارد.
تبلیغات

شرکت تویوتا موتور به‌تازگی از یک پای رباتیک پوشیدنی رونمایی کرده است که به افراد با مشکلات حرکتی جدی برای راه رفتن کمک می‌کند. بیمارانی که با مشکل معلولیت در یک طرف از بدن خود مواجه بوده یا از یک بیماری که راه رفتن آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد رنج می‌برند، با این دستگاه توانایی راه رفتن مجدد می‌یابند. این دستگاه رباتیک که Welwalk WW-100 نام دارد، از یک چهارچوب مکانیکی موتوردار تشکیل شده است که در اطراف زانوی فرد قرار گرفته و می‌تواند تنها برای یک پا استفاده شود.

تویوتا برای ساخت این دستگاه با ایچی سایتو، متخصص پزشکی و معاون بیمارستان فوجیتا همکاری کرده است. به گفته‌ی سایتو این دستگاه می‌تواند در طی پروسه توان‌بخشی بسیار مؤثر باشد. او می‌گوید حس‌گرهای رباتیک حساس در این وسیله برای حفظ تعادل بهتر با وضعیت بیمار هماهنگ می‌شوند. این دستگاه همچنین به پزشکان برای کنترل روند بهبودی بیمار یاری می‌رساند.

پای رباتیک تویوتا

همان‌طور که تصویر نشان می‌دهد که این پای رباتیک به قسمت ران، زانو، مچ و پای بیمار متصل شده است. بدن بیمار از بالا توسط یک نگهدارنده حمایت شده و یک موتور نیز به خم و راست شدن زانوی بیمار کمک می‌کند. سنسورهای موجود در این دستگاه راه رفتن بیمار را کنترل کرده و بر اساس نیاز فرد تنظیم می‌شوند. توشیوکی ایزوبه، مدیر ارشد تحقیقات تویوتا، می‌گوید:

تویوتا به دنبال ساخت نمونه‌ی سیار از این دستگاه برای همه‌ی افراد است. ما در حال ساخت ربات‌های صنعتی برای تولید خودرو هستیم و تلاش می‌کنیم تا از این تکنولوژی برای برطرف کردن نیازهای اجتماعی افراد و بهبود زندگی آن‌ها استفاده کنیم. تویوتا قصد دارد تا در سال جاری صد نمونه از این دستگاه را به مراکز پزشکی در ژاپن اجاره دهد.
پای رباتیک تویوتا

Welwalk نمونه‌ای از تلاش‌های تویوتا برای استفاده از ربات‌ها در صنعت پزشکی و بهبود رفاه اجتماعی است. این شرکت اخیراً اقدام به ساخت ربات‌هایی کرده است که قادر به نواختن آلات موسیقی بوده و برخی از آن‌ها توانایی هم‌صحبت شدن با افراد را دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات