دوربین D7500 با سنسور ۲۰.۴ مگاپیکسلی و سرعت عملکرد بیشتر رونمایی شد

چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
نیکون دوربین جدید DSLR خود را با نام D7500 رونمایی کرد که در روزهای اخیر شاهد انتشار شایعاتی در رابطه با آن بودیم.
تبلیغات

نیکون دوربین DSLR جدیدی از سری D7000 رونمایی کرده است که از قابلیت‌هایی نظیر فیلم‌برداری با رزولوشن 4K بهره می‌برد. این دوربین با هدف جذب دوستداران عکاسی توسط نیکون طراحی و راهی بازار شده است. سنسور مورد استفاده در این دوربین از نوع APS-C است که البته رزولوشن آن در مقایسه با نسل پیشین این دوربین دیجیتال کاهش پیدا کرده است؛ حال آنکه عملکرد این دوربین در محیط‌های کم نور بهتر شده و سرعت آن نیز افزایش پیدا کرده است.

نیکون D7500

دوربین D7500 را باید محصولی بدانیم که بین D7200 و دوربین پرچم‌دار D500 DX قرار می‌گیرد. D7200 که نسل قبلی دوربین جدید نیکون است، در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد؛ از این‌رو بسیاری در انتظار رونمایی از نسل جدید این دوربین در هفته‌های اخیر بودند. دی ۷۵۰۰ نیکون قادر است در حالت Burst Mode در هر ثانیه ۸ فریم ثبت کند. همچنین باید به ظرفیت ذخیره‌ی ۵۰ تصویر ۱۴ بیتی RAW در بافر شاتر اشاره کرد. ذخیره‌ی این تعداد تصویر با فرمت RAW پیش از آن انجام می‌شود که تصاویر روی کارت حافظه ذخیره شوند. سرعت ذخیره‌ی دی ۷۵۰۰ بین ۶ فریم بر ثانیه دی ۷۲۰۰ و ۱۰ فریم بر ثانیه‌ی دی ۵۰۰ نیکون قرار می‌گیرد. دست یافتن به این سرعت بالا به‌واسطه‌ی بهره‌گیری از سنسور ۲۰.۹ مگاپیکسلی مورد استفاده در پی ۵۰۰ به دست آمده و نیکون سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی مورد استفاده در دی ۷۲۰۰ را کنار گذاشته است. تفاوت رزولوشن سنسور‌های مورد استفاده در دو دوربین هم‌کلاس نیکون به این معنا است که در دی ۷۵۰۰ تصاویر با رزولوشن ۵۵۶۸ در ۳۷۱۲ پیکسل به کار گرفته می‌شود. پردازنده‌ی تصویر مورد استفاده در دوربین دی ۷۵۰۰ نیکون Expeed 5 است که در دی ۵۰۰ نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

نیکون D7500

دی ۷۵۰۰ از وجود یک فیلتر تصحیح فرکانس استفاده می‌کند که هدف آن بهبود ثبت جزئیات در تصویر است. استفاده از این فیلتر در تمام دوربین‌های سری DX نیکون به یک استاندارد تبدیل شده است. حساسیت سنسور دوربین دی ۷۵۰۰ از ۵۱,۲۰۰ تا ۱,۲۶۴,۰۰۰ است. رزولوشن پایین سنسور باعث شده سایز هر پیکسل افزایش پیدا کند و سنسور دی ۷۵۰۰ بتواند توانایی بیشتری در جذب نور مخصوصا در محیط‌های کم‌نور داشته باشد. همچنین افزایش سایز پیکسل‌ها باعث می‌شود در ایزوی بالا، نویز کمتری توسط سنسور دریافت و در نتیجه تصاویر شارپ‌تری ثبت شود. از طرف دیگر کاهش رزولوشن دوربین تأثیری در افزایش قدرت آن نداشته است. با استفاده از این سنسور می‌توان ویدیوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه به‌صورت فشرده فیلم‌برداری کرد. فیلم‌برداری با رزولوشن 4K در حالت غیر فشرده نیز امکان‌پذیر است که از این طریق می‌توان دوربین را با بهره‌گیری از یک کابل HDMI به یک دستگاه ضبط خارجی متصل کرد. دی ۷۵۰۰ قادر است ویدیوهای 4K به طول ۳۰ دقیقه ضبط کند که البته این ۳۰ دقیقه در قالب ۸ فایل جدا ذخیره می‌شود. در حالت ثبت ویدیو با رزولوشن فول اچ‌دی، قابلیت‌های Actice-D Lighting و Vibration Reduction نیز قابل استفاده است.

D7500 نیکون

دی ۷۵۰۰ نیکون از وجود سیستم فوکوس خودکار ۵۱ نقطه‌ای بهره می‌برد. ضمنا بنا بر ادعای نیکون، این دوربین قادر است به‌صورت بهتری اقدام به شناسایی چهره‌ی افراد حتی در صورت کوچک بودن چهره کند. دی ۷۵۰۰ نیکون قادر است در هر بار شارژ بیش از ۹۵۰ تصویر ثبت کند که از این نظر EOS 77D و 7D Mark II کانن را پشت سر می‌گذارد.

نیکون D7500

از نظر ظاهر بدنه، دی ۷۵۰۰ شباهت بسیاری به دی ۷۲۰۰ دارد، حال آنکه در این دوربین شاهد اضافه شدن ال‌سی‌دی لمسی سری دی ۵۰۰۰ نیکون هستیم که برای اولین بار در سری دی ۷۰۰۰ مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود اضافه شدن این نمایشگر لمسی، وزن دی ۷۵۰۰ نزدیک به ۵ درصد سبک‌تر از دی ۷۲۰۰ است.

نیکون دی ۷۵۰۰ را با برچسب قیمت ۱۲۵۰ دلاری برای بدنه و ۱۷۵۰ دلار همراه با بنز نیکور ۱۴۰-۱۸ میلی‌متری با دیافراگم f/3.5 در تابستان سال جاری میلادی راهی بازار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات