آیفون 8 با بهره گیری از Smart Connector برای اتصال لوازم جانبی AR و VR همراه می‌شود

سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس آخرین شنیده‌ها، آیفون ۸ با اسمارت کانکتور همراه می‌شود و از این‌رو قادر است از لوازم جانبی مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پشتیبانی کند.
تبلیغات

آخرین شنیده‌ها در مورد آیفون ۸ اپل نشان از این دارند که این گوشی هوشمند با بهره‌گیری از درگاه ارتباطی Smart Connector راهی بازار خواهد شد. همان‌طور که گزارش‌های متعدد اخیر اشاره کرده‌‌اند، آیفون ۸ در قالب نسل جدید آیفون که به مناسب دهمین سالگرد عرضه‌ی این گوشی هوشمند توسعه خواهد یافت، در کنار آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس راهی بازار می‌شود.

اپل پیش از این از اسمارت کانکتور در آیپد پرو استفاده کرده بود و بهره‌گیری از آن در آیفون ۸ را نیز می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از وجوه تمایز این نسخه با آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس خواند که در کنار یکدیگر به‌عنوان محصولات سال ۲۰۱۷ اپل راهی بازار خواهند شد.

بدون شک وجود اسمارت کانکتور در آیفون ۸ می‌تواند استفاده از لوازم جانبی توسعه‌یافته برای آیپد پرو را نیز در این گوشی هوشمند میسر کند. همچنین تولیدکنندگان لوازم جانبی و قاب برای آیفون‌های اپل نیز گزینه‌های متعددی برای ایجاد قابلیت‌های جدید در محصولات خود در اختیار خواهند داشت. با توجه به قابلیت‌های اسمارت کانکتور که قادر است جریان الکتریکی و همچنین اطلاعات را هم‌زمان منتقل کند؛ تحلیل‌گران، توسعه‌ی لوازم جانبی مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را که از طریق اسمارت کانکتور به آیفون ۸ متصل خواهد شد، بسیار محتمل می‌شمارند.

همان‌طور که اشاره کردیم، اسمارت کانکتور قابلیت انتقال جریان الکتریکی نیز دارد و از این‌رو می‌توان از آن برای توسعه‌ی شارژ بی‌سیم در این گوشی نیز استفاده کرد. با توجه به جذب نیروی اخیر اپل و همچنین عضویت در کنسرسیوم انرژی بی‌سیم و همچنین پیش‌بینی کارشناسان حوزه‌ی فناوری، انتظار می‌رود یکی از قابلیت‌های جدید‌ آیفون ۸، شارژ بی‌سیم باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات