تصاویری از جعبه گوشی شیائومی می 6 در رنگ مشکی و سفید فاش شد

یک‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی تصاویری از جعبه‌ی گوشی‌ هوشمند مورد انتظار شیائومی می ۶ در رنگ سفید و مشکی فاش شده است.
تبلیغات

این خبر تأیید شده است که گوشی‌ هوشمند شیائومی می ۶ در ماه جاری معرفی خواهد شد. مدیرعامل شیائومی در طی پخش زنده به‌صراحت اعلام کرد که پرچم‌دار مورد بحث معرفی خواهد شد؛ اما تاریخ دقیق این رویداد را بیان نکرده است. اما هدف ما از نوشتن این مقاله بررسی تاریخ معرفی می ۶ نیست. امروز اطلاعات جالبی در مورد محصول مورد بحث در دسترس قرار گرفته است. در واقع تصاویری از جعبه‌ی گوشی هوشمند شیائومی می ۶ فاش شده که به برخی از سؤالات ما پاسخ می‌دهند.

یکی از این عکس‌ها از جانب حساب کاربری phoenix digital در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو منتشر شده و تصویر  دوم در حساب کاربری دیگری فاش شده است. این دو تصویر در واقع جعبه‌ی گوشی هوشمند می ۶ را نشان می‌دهند. تفاوت این دو عکس در رنگ جعبه‌ها و مشخصات درج‌شده روی آن‌ها است که در این مطلب به همین موارد خواهیم پرداخت.

xiaomi mi 6

با توجه به اطلاعات درج‌شده روی جعبه‌ی مشکی‌ رنگ شیائومی می ۶، نمایشگر این مدل ۵.۱۵ اینچی و پردازنده‌ی آن اسنپدراگون ۸۳۵ است که فرکانس کاری هسته‌های آن روی ۲.۴۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. حافظه‌ی رم این محصول ۶ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود. گوشی هوشمند شیائومی می ۶ از یک دوربین ۳۰ مگاپیکسلی پشتی با لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد و دوربین جلویی سلفی آن ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. با توجه به اطلاعات روی این جعبه، همچنین مشخص شده است که ظرفیت باتری این گوشی هوشمند، ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود که برای دستگاهی با نمایشگر ۵.۱۵ بسیار خوب به نظر می‌رسد.

از دیگر مشخصات فاش شده بر اساس تصویر جعبه‌ی این دستگاه می‌توان به پشتیبانی کامل از شبکه‌ها، دو اسلات سیم‌کارت و درگاه یواس‌بی نوع سی اشاره کرد.

xiaomi mi 6

اما تصویر مربوط به جعبه‌ی سفید‌ رنگ می ۶ مشخصات دیگری را فاش کرده است. در واقع استیکر و برخی دیگر از مشخصات درج‌شده روی این جعبه با مشخصات روی جعبه‌ی مشکی تفاوت دارد. این مدل از می ۶ نیز از صفحه‌نمایشی به ابعاد ۵.۱۵ اینچ بهره می‌برد که پوششی از جنس شیشه‌ی 2.5D روی آن قرار گرفته است. علاوه بر این، پردازنده‌ی این مدل نیز همانند مدل قبلی اسنپدراگون ۸۳۵ خواهد بود؛ اما در کمال تعجب هیچ اشاره‌ای به فرکانس کاری هسته‌های این نسخه نشده است. شاید شیائومی تصمیم گرفته باشد فرکانس کاری این مدل را نسبت به مدل قبلی کاهش دهد؛ ولی در هر حال امیدواریم چنین تفاوتی بین مدل‌های مختلف گوشی هوشمند مورد بحث وجود نداشته باشد. از دیگر مشخصات درج‌شده روی این جعبه‌ی سفید رنگ می‌توان به رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی این مدل می ۶ اشاره کرد.

اما دوربین مدلی که در جعبه‌ی سفیدرنگ قرار دارد نیز نسبت به مدل دارای جعبه‌ی مشکی تفاوتی چشم‌گیر دارد. در اینجا خبری از دوربین ۳۰ مگاپیکسلی پشتی نیست و شیائومی از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت این محصول بهره گرفته است. دوربین سلفی این مدل نیز ۴ اولترا پیکسلی خواهد بود که از این بابت شبیه گوشی هوشمند شیائومی می ۵ است. در نهایت باید اشاره کنیم که ظرفیت باتری این مدل ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. برای مقایسه، بد نیست بدانید که گوشی هوشمند می ۵ نیز به یک باتری با ظرفی ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز است.

با مقایسه‌ی مشخصات درج‌شده روی این دو جعبه می‌توان انتظار داشت که جعبه‌ی مشکی‌ رنگ حاوی مدل حرفه‌ای گوشی هوشمند می ۶ خواهد بود. با توجه به تفاوت زیادی که در حسگرهای دوربین، ظرفیت‌ باتری، حافظه‌ی ذخیره‌سازی و حافظه‌ی رم این دو مدل وجود دارد، اختلاف قیمت آن‌ها نیز مسلما زیاد خواهد بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات