مرسدس به دنبال کاهش وزن خودروی فرمول یک خود است

یک‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس اعتراف کرده است که وزن خودروی فرمول یک این تیم در فصل ۲۰۱۷ نیازمند تغییرات اساسی است. طبق ادعای مرسدس، دلیل اصلی شکست این تیم در دور اول رقابت‌های گرند پری استرالیا از فراری، وزن زیاد خودرو بوده است.
تبلیغات

سباستین فتل از تیم فراری در اولین دور از مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۷ در پیست آلبرت پارک به خاطر مشکل تایر خودروی لوئیس همیلتون، در جایگاه نخست قرار گرفت. اگرچه همیلتون مشکل تایر را مسئله‌ی اصلی در عقب افتادن از فتل مطرح کرده، اما عامل دیگر که در این شکست نقش داشته است، وزن خودرو عنوان می‌شود.

ازآنجایی‌که رقبا در این سال به سبب استفاده از پیشرانه‌های قوی‌تر و همچنین قطعات موتوری بزرگ‌تر، حجیم‌تر شده‌اند و خودروها نیز تنها می‌توانند از ۴ پیشرانه استفاده کنند، وزن خودروی مرسدس به بیش از حداقل وزن ۷۲۸ کیلوگرم رسیده است.

وزن اضافه نه‌تنها به قیمت کندتر شدن خودرو تمام می‌شود، بلکه تیم‌ها نیز تمایل دارند وزن خودروی خود را کمتر از حداقل اعلام‌شده نگه دارند. ازاین‌رو آن‌ها می‌توانند بالاست موردنظر خود را در مکان مناسب برای بهبود هندلینگ خودرو تعبیه کنند.

تیم فرمول یک مرسدس

توتو ولف، رئیس تیم مرسدس، گزارش منتشرشده از سوی Auto Motor Und Sport مبنی بر افزایش ۵ کیلوگرمی وزن خودروی این تیم نسبت به حداقل وزن ۷۲۸ کیلوگرم را تأیید نکرده است؛ اما می‌گوید تلاش‌ها برای کاهش وزن خودرو ادامه دارد.

او افزود:

من تمایلی به صحبت در مورد جزئیات ندارم، اما این بخشی است که ما قطعاً می‌توانیم در آن پیشرفت کنیم. با توجه به قوانین جدید و اندازه‌ی خودروها، ما نیاز به برقراری همیشگی تعادل میان قطعات موتوری و وزن خودرو داریم. این یک تلاش همیشگی است که ما در حال انجام آن هستیم.

مرسدس تنها تیمی نیست که با مشکل وزن دست‌وپنجه نرم می‌کند. رد بول نیز به لطف ۵ کیلوگرم اضافه‌وزن ناشی از پیشرانه‌ی MGU-K رنو، خود را برای کاهش وزن خودرو محق می‌داند.

تیم فرمول یک ردبول

یکی از دلایلی که ردبول نسبت به استفاده از سیستم‌های تعلیق پیچیده‌تر، پس از وضع محدودیت از سوی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی، اعتراض نکرد این بود که وزن خودروی این تیم با چنین سیستمی به‌مراتب بالاتر می‌رفت.

تیم Force India نیز در مورد وزن خودروی خود نگران است و به رانندگان تیمش دستور داده است برای کمک به عدم افزایش وزن خودرو، رژیم غذایی بگیرند. هرچند این تیم تصور می‌کند که این مشکل تا قبل از برگزاری مسابقات گرند پری بحرین حل شود.

معاون تیم Force India در گفت‌وگو با وب‌سایت Motorsport.com گفت:

ما از قبل نسبت به مسئله‌ی وزن خودروها آماده بودیم. درواقع وزن خودروهای ما کمتر از حد تعیین‌شده است، اما این میزان کافی نیست؛ اما تا زمان مسابقات بحرین، این رقم به‌اندازه‌ی کافی پایین می‌آید. ازاین‌رو ما قادر به جایگذاری بالاست در مکان‌های مد نظر خود خواهیم بود. مسئله‌ی فعلی ما موضوع بالاست است.
فرمول یک گرندی پری استرالیا 2017
فرمول یک گرندی پری استرالیا 2017
فرمول یک گرندی پری استرالیا 2017
فرمول یک گرندی پری استرالیا 2017
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات