اندروید 7.0 نوقا برای گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج منتشر شد

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از مدتی تاخیر سرانجام آپدیت اندروید ۷.۰ نوقا برای دو گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ پلاس منتشر شد.
تبلیغات

هم اکنون مدتی است که دارندگان دو گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ پلاس منتظر انتشار آپدیت اندروید نوقا هستند. در ابتدا قرار بود این به‌روزرسانی در انتهای ماه فوریه برای این گوشی‌ها منتظر شود ولی سامسونگ اعلام کرد برای بررسی کیفیت این آپدیت، تاخیری در عرضه‌ی آن ایجاد کرده است.

ظاهرا این تاخیر چندان هم طولانی نبوده چراکه حالا برخی از کاربران سم‌موبایل گزارش داده‌اند این آپدیت برای آن‌ها در دسترس قرار گرفته و اکنون گلکسی اس ۶ و اس ۶ پلاس این افراد به اندروید ۷.۰ نوقا آپدیت شده است. در این مورد یکی از کاربران یاد شده یک تصویر اسکرین‌شات از به‌روزرسانی اندروید نوقا برای گوشی‌ خود منتشر کرده است؛ همچنین باید اشاره کنیم دستگاه این کاربر مدل فروخته شده توسط اپراتور Vodafone بوده و حالا شناسه‌ی فرم‌ور گوشی وی G925FXXU5EQBG است. سام‌موبایل همچنین گزارش‌هایی از دیگر کشورهای اروپایی دریافت کرده که از جمله می‌توان به سوئیس، آلمان و ایتالیا اشاره کرد و بنابراین به نظر می‌رسد سامسونگ به‌روزرسانی یاد شده را در این کشورها عرضه کرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این آپدیت فقط به اروپا محدود شده یا خیر. در هر حال حتی اگر به‌روزرسانی مورد بحث فقط در اروپا منتشر شده باشد، انتظار می‌رود به زودی شاهد انتشار آن در سایر نواحی جهان هم باشیم. در نظر داشته باشید که احتمالا انتشار آپدیت برای مدل‌های که تحت قرارداد اپراتورها به‌فروش رسیده‌اند کمی دیرتر از دستگاه‌های آنلاک شده عرضه خواهد شد؛ چرا که پس از سامسونگ اپراتورها نیز باید سفارشی‌سازی‌های مخصوص به‌خود را در این به‌روزرسانی اعمال کنند.

آپدیت اندروید ۷.۰ نوقا حدود ۱.۳ گیگابایت حجم دارد و پس از ‌آن شماره‌ی ساخت نرم‌افزار دستگاه ارتقا پیدا خواهد کرد. علاوه بر این رابط کاربری جدید در اختیار کاربران گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج قرار خواهد گرفت. در واقع همانطور که در مورد گلکسی اس ۷ هم دیده بودیم، اکنون نام رابط کاربری گوشی‌های مورد بحث به سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) تغییر خواهد کرد. یکی دیگر از موارد اضافه شده در این آپدیت، بخش سامسونگ کلود است. این سرویس همانطور که از نامش پیداست، یک سرویس برای ذخیره‌ی نسخه‌ی پشتیبان در فضای ابری بوده که ۱۵ گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد داد. امکان همگام‌سازی خودکار اپلیکیشن‌های اصلی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۶ و اس ۶ پلاس از جمله مخاطبین، تقویم و یادداشت‌ها در این سرویس ابری وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید سایر اطلاعات مهم خود را در سامسونگ کلود ذخیره کنید تا در صورت نیاز بتوانید بعدا به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات