استون مارتین برند AMR را معرفی کرد؛ انقلابی تازه در سوپراسپرت ها

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
حضور  قدرتمند در پیست و مسابقات سرعت، آنقدر برای استون مارتین اهمیت دارد که دپارتمانی به نام AMR برای بهینه‌سازی محصولات خود تشکیل داده است. البته ابرخودروی AMR برای مشتریان عادی به جز تیم‌های موتوراسپرت هم قابل خرید است.
تبلیغات

احتمالا AMR برای استون‌مارتین چیزی فراتر از AMG برای مرسدس بنز خواهد بود، چرا که اصولا قرار است برای پیست و قهرمانی شرکت مادر در مسابقات GT کار کند؛ در حالی که AMG بیشتر بر بازار خودروهای اسپرت تمرکز دارد. از سویی دیگر به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک، هر محصولی که توسط استون‌مارتین تولید شود، با بهینه‌سازی همراه شده و نسخه‌ی AMR آن هم وجود داشته باشد.

استون مارتین AMR

روز گذشته، دو دستگاه استون‌مارتین سری AMR در ژنو رونمایی شد که ونتیج و رپید را شامل می‌شد. خودروی رپید (Rapide AMR) برای عرضه در بازار و استفاده‌ی سواری طراحی و بهینه‌سازی شده است، اما ونتیج‌پرو (Vantage AMR Pro) مخصوص پیست خواهد بود و به دلایلی مثل ارتفاع کم، استاندارد لازم برای حضور در شهرها را ندارد.

استون مارتین AMR

قرار است فقط ۷ دستگاه ونتیج‌پرو ساخته شود که درواقع نسخه‌ا‌ی مسابقه‌ای از ونتیج مدل ۲۰۱۷ است. این خودرو با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری، بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد که برای شتاب‌گیری عالی در پیست، تنظیم و تیونینگ شده است. این مدل نسبت به ونتیج استاندارد جعبه‌دنده سریع‌تری داشته و با رینگ‌های ۱۹ اینچ اسپرت که از مرکز پیچ می‌شوند همراه با لاستیک‌های کاپ۲ میشلن ارائه می‌شود.

حتما تا به حال نام دیگر برند زیرمجموعه‌ی استون‌مارتین با نام اختصاری Q را شنیده‌اید. هرچند Q بیشتر در طراحی و زیباسازی فضای داخلی محصولات لوکس و تولید محدود این شرکت حضور دارد و با نام کامل Q by Aston Martin شناخته می‌شود، حالا در پروژه‌ی ونتیج‌پرو نیز با AMR همکاری داشته است. حاصل کار نیز، توسط تیم تست و کنترل کیفیت استون‌مارتین که در نوربرگ‌رینگ قرار دارد، بارها مورد آزمون و بازنگری واقع شده است. Q پیش از این، در ساخت نسخه‌ی پیست سوپراسپرت ولکان و خودروی تولید محدود ونتیج GT12 نیز، حضور پررنگی داشت.

استون مارتین AMR

استون‌مارتین چهاردر به تنهایی جذابیت زیادی دارد و حالا که با تیونینگ AMR همراه شده، مسلما هواداران بیشتری پیدا خواهد کرد. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری رپید جدید، ۵۹۲ اسب بخار قدرت دارد که رسیدن به نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را ممکن می‌کند تا رسما سریع‌ترین سدان‌ دنیا باشد. رینگ‌های اسپرت ۲۱ اینچ همراه با جلوپنجره‌ی بزرگی که اولین‌ بار است روی محصولات استون‌مارتین دیده می‌شود، جلوه‌ی خاصی به این خودرو می‌دهد.

استون مارتین AMR

نوار سبز رنگ روشنی که روی بدنه‌ی آن دیده می‌شود نیز، از این به بعد امضای AMR روی محصولاتش خواهد بود. این رنگ روی صندلی‌های چرم آلکانترای مدل رپید هم دیده می‌شود که در کنار رنگ سیاه خاص (Dark Knight Black) صندلی‌ها و فیبر کربن داشبورد، کنتراست چشم‌نوازی را ارائه می‌دهد. از این خودرو فقط ۲۱۰ دستگاه ساخته خواهد شد که به نهایت سرعت ۲۱۰ مایل در ساعت (معادل ۳۴۰ کیلومتر در ساعت) رپید AMR اشاره دارد.

استون مارتین AMR

اندی پالمر (Andy Palmer) مدیر عامل استون‌مارتین ادامه‌ی فعالیت شرکت AMR را منوط به استقبال بازار از محصولات آن، عنوان کرده است، چرا که مدل استاندارد رپید چهاردر هم با فروش خوبی روبرو نبود. قیمت دقیق خودروهای AMR هنوز اعلام نشده، اما مسلما بیش از ۲۰۰ هزار دلار فروخته خواهند شد. در پایان این مطالب می‌توانید بیننده‌ی تیزر رسمی معرفی AMR  باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

استون مارتین AMR
استون مارتین AMR
استون مارتین AMR
استون مارتین AMR
استون مارتین AMR
استون مارتین AMR
استون مارتین AMR
استون مارتین AMR
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات