هوندا سیویک تایپ آر مدل 2017 در ژنو رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت هوندا از مدل ۲۰۱۷ خودروی سیویک Type R در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ رونمایی کرد.
تبلیغات

کمپانی هوندا در جریان روز اول از نمایشگاه خودروی ژنو امسال، به‌صورت رسمی از مدل ۲۰۱۷ خودروی هوندا سیویک تایپ آر رونمایی کرد. هوندا سیویک تایپ آر جدید به نمونه‌ی مفهومی آن که سال گذشته به نمایش درآمد، شباهت بسیار زیادی دارد. نسخه‌ی تولید انبوه این خودرو از کیت بدنه‌ی تهاجمی‌تر، رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر و باله‌ی عقب غول‌پیکری بهره می‌برد؛ بنابراین از این حیث می‌توان سیویک تایپ آر جدید را رقیبی برای سوبارو WRX STI دانست.  هوندا نسل جدید سیویک تایپ آر را به پیشرانه‌ی ۲.۰ لیتری و چهار سیلندر VTEC مجهز کرده است که به لطف سیستم توربوشارژر خود قادر به تولید توان حداکثر ۳۱۵ اسب بخار و گشتاور بیشینه‌ی ۴۰۰ نیوتن‌متر است. این خودرو توان و گشتاور تولیدی را از طریق سیستم انتقال قدرت دستی ۶ سرعته‌ی خود به چرخ‌‌های جلو منتقل می‌کند.

Honda Civic tYPE R

سیستم تعلیق محور جلوی سیویک تایپ آر ۲۰۱۷ از نوع مک‌فرسون است تا بدین ترتیب هندلینگ خودرو نسبت به نسخه‌‌ی استاندارد سیویک بهبود یابد و میزان تأثیر گشتاور پیشرانه بر فرمان‌پذیری خودرو کاهش پیدا کند. هوندا سیستم تعلیق مستقل چند-میله‌ای این خودرو را نیز به کمک بازوهای تعلیقی با صلبیت بالا تقویت کرده است. هوندا در خودروی جدید سیویک تایپ آر، سه حالت رانندگی جدید Comfort ،Sport و R+ برای رانندگان در نظر گرفته است که هرکدام از آن‌ها عواملی نظیر دمپرهای تطبیقی، میزان نرمی فرمان، حس تعویض دنده و میزان پاسخگویی دریچه‌ی گاز را بسته به شرایط تغییر می‌دهد. 

Honda Civic tYPE R

از لحاظ آیرودینامیکی، سیویک تایپ‌ آر جدید از کف مسطح‌تر، دریچه‌های جلویی ورودی هوا، سطوح مولد وُرتکس لبه‌ی انتهایی سقف و باله‌ی انتهایی جدیدی بهره می‌برد که به ادعای هوندا باعث می‌شوند سیویک تایپ آر جدید در میان تمام خودروهای کلاس خود، بهترین حد تعادل را بین نیروی درگ و نیروی لیفت ارائه دهد و در نهایت این مسئله، پایداری خودرو را در سرعت‌های بالا بهبود می‌دهد. استحکام شاسی خودرو نسبت به مدل پیشین آن بهبود پیدا کرده است و طبق ادعای شرکت سازنده، صلبیت پیچشی نیز به میزان ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است. 

Honda Civic tYPE R

تولید سیویک تایپ آر جدید از تابستان پیش رو در واحد تولید هوندا در بریتانیا و در کنار نسخه‌ی استاندارد سیویک آغاز خواهد شد و سپس از بریتانیا به بازارهای اروپا، آمریکا، ژاپن و استرالیا وارد خواهد شد. این خودرو نخستین مدل Type R خواهد بود که به جای برند آکورا، با برند هوندا در بازار آمریکای شمالی به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات