چرا waze فیلتر شد؟

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
به گفته‌ی وزیر ارتباطات، اپلیکیشن ویز به دلیل حکم یک قاضی فیلتر شده است نه حکم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه.
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد فیلتر شدن(مسدود شدن) اپلیکیشن مسیریاب Waze اعلام کرد که فیلترینگ این اپلیکیشن در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کمیته فیلترینگ) مطرح و بررسی نشده است، بلکه با ابلاغ حکم قوه‌ی قضائیه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فیلتر شده است.

وزیر ارتباطات به این موضوع که چرا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فیلتر ویز را اجرا کرده است، پاسخ داد: «اگر زمانی یک قاضی حکمی صادر می‌کند، شما خلاف آن عمل می‌کنید؟ آنچه در مورد فیلترینگ این اپلیکیشن وجود دارد، حکمی از دادستانی است. این تصمیم در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گرفته نشده بلکه یک قاضی در این باره حکم صادر کرده است و ما نیز با توجه به اینکه این نرم‌افزار جایگزین‌های متعدد دارد، این دستور را اجرا کرده‌ایم.»

واعظی در ادامه توضیح دا: «اگر زمانی این اپلیکیشن به کسب‌وکارها مرتبط بود یا جایگزینی برای آن وجود نداشت، این امکان وجود داشت که ما مذاکراتی در این خصوص داشته باشیم؛ اما حالا که این اپلیکیشن جایگزین‌هایی دارد، چرا اصرار کنیم که حتما از آن استفاده شود.»

 به گفته‌ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپلیکیشن ویز به دلیل شکایت دادستان یکی از استان‌ها توسط حکم قضایی فیلتر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات