صبا 248؛ بالگرد ملی رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بالگرد ملی با نام صبا 248 طراحی و تولیدشده در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران رونمایی شد.
تبلیغات

امروز با حضور حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از یک بالگرد ملی با نام صبا ۲۴۸ رونمایی شد.

این بالگرد جدید به همت و تلاش نیروهای متخصص داخلی در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران (پنها) وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، طراحی و تولید شده است.

صبا ۲۴۸

حسین دهقان وزیر دفاع، در مراسم رونمایی از این بالگرد ملی اعلام کرد که شرکت پنها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی و تحقیقاتی صنایع مختلف و همچنین دانشگاه‌ها با هدف تأمین نیاز کشور به بالگردهای کلاس وزنی متوسط، اقدام به طراحی و تولید بالگرد صبا ۲۴۸ کرده است.

به گفته‌ی وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مصلح، صبا ۲۴۸ بالگردی دو موتوره، چهار ملخه و ۸ نفره است که در کلاس وزنی سبک و متوسط کاربری چند منظوره قرار دارد. این بالگرد ایران می‌تواند مأموریت‌های حمل و نقل بار و مسافر، عملیات امداد و نجات، شناسایی، عکسبرداری، آمبولانس هوایی، تاکسی هوایی و عملیات فراساحلی را انجام بدهد.

صبا ۲۴۸

هدایت و سامانه‌های مکانیکی، استفاده از فناوری‌های روز حوزه ناوبری، قابلیت اطمنیان بالا، کارکرد قابل قبول در حالت یک موتور خاموش، سرعت بالا، صدا و ارتعاشات کم، بدنه آیرودینامیکی مناسب و علمیات در محدوده‌ی دمایی ۲۵- تا ۵۵ درجه سانتی‌گراد از امکانات و مشخصات بالگرد صبا ۲۴۸ است.

حسین دهقان درباره این بالگرد گفت: «بالگرد صبا ۲۴۸ بر اساس نیاز مشتریان نظامی و غیرنظامی، قابلیت صادرات به بازارهای بین‌المللی، خصوصا کشورهای اسلامی با قابلیت رقابتی می‌تواند عرضه شود.»

وزیر دفاع اعلام کرد: «حرکت به سمت طراحی و ساخت بالگردهای سنگین را به طور جدی در دستور کار داریم که امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده به این هدف مهم دست پیدا کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات