کالبد شکافی گوشی هوشمند ال جی جی 6

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی ویدیوی کالبد شکافی گوشی‌ هوشمند ال‌جی جی ۶ منتشر شده است که در آن اطلاعات زیادی در مورد اجزای داخلی این محصول ارائه می‌شود.
تبلیغات

گوشی هوشمند ال‌جی جی ۶ از دو نظر اهمیت دارد: اول اینکه این محصول از نمایشگری بسیار بزرگ بهره می‌برد و دوم اینکه از نظر شکل و ظاهر نسبت به نسل قبلی خود یعنی ال‌جی جی ۵ به‌طور کامل بازطراحی شده است و دیگر از طراحی ماژولار بهره نمی‌برد. اما شاید بسیاری از افراد در مورد قطعات داخلی به کار گرفته‌شده در این محصول بیشتر کنجکاو باشند. بدین منظور شما نیاز به کالبدشکافی جی ۶ خواهید داشت و حالا یکی از متخصصین نام‌آشنای این حوزه یعنی JerryRigEverything گوشی یادشده را کالبدشکافی کرده است تا ما را با تمامی اجزای داخلی این دستگاه آشنا کند. در ویدیوی منتشرشده در کانال جری‌ریگ، اطلاعات کامل و بسیار مفیدی از گوشی هوشمند جی ۶ و اجزای داخلی این محصول ارائه شده است که می‌توانید این ویدیو را در پایین این مطلب مشاهده کنید.

امسال ال‌جی یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند خود یعنی قابل تعویض‌ بودن باتری را در گوشی جی ۶ ارائه نداده است. در واقع بدنه‌ی این دستگاه بسیار یکپارچه‌تر شده و کاربران نمی‌توانند به‌راحتی به باتری آن دسترسی داشته باشند. بدنه‌ی پشتی جی ۶ از جنس شیشه تولید شده که با لایه‌ای بسیار محکمی از چسب به گوشی متصل شده است. برای برداشتن قاب پشتی باید گوشی را حرارت دهید و سپس با استفاده از کارت ویزیت به‌آرامی آن را از بدنه جدا کنید. این کار چندان پیچیده نیست، ولی مسلما بسیاری از افراد عادی نمی‌توانند به‌راحتی از پس انجام آن بربیایند.

پس از باز کردن پنل پشتی، شما به بخش داخلی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۶ دسترسی خواهید داشت و در این لحظه می‌توانید لوله‌های جدید خنک‌کننده‌ی پردازنده‌ی این محصول را مشاهده کنید. این لوله‌ها وظیفه‌ی خود را به‌خوبی انجام می‌دهند و بهره‌وری شما را بالا می‌برند. ال‌جی جی ۶ همچنین یک گوشی هوشمند ضد آب است. امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند رده‌بالا ضد آب هستند و حالا ال‌جی هم به جمع سازندگان این نوع دستگاه‌ها پیوسته است. حتی اسپیکر اصلی این محصول به‌طور کامل از سایر اجزا ایزوله و بنابراین نفوذ آب به اجزای داخلی غیرممکن شده است.

در ویدیو کالبدشکافی جی ۶، مواردی از جمله سیستم خنک‌کننده‌ی پردازنده، ضد آب بودن و بسیاری دیگر از ویژگی‌های این دستگاه به‌خوبی قابل مشاهده است. علاوه بر این ال‌جی تلاش زیادی انجام داده تا اطمینان حاصل کند باتری جی ۶ امنیت بالایی دارد. این باتری به‌طور کامل تخت طراحی شده است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، یکی از دلایل اصلی انفجار گلکسی نوت ۷ خمیده بودن باتری این محصول در کناره‌های آن بوده است. در ویدیو کالبدشکافی جی ۶ توسط جری‌ریگ، او برای اطمینان از منفجر نشدن باتری این گوشی، یک شیء تیز را در باتری این دستگاه فرو می‌کند. با این کار باتری جی ۶ منفجر نمی‌شود و آتش نمی‌گیرد و فقط کمی دود از آن خارج می‌شود. بدین ترتیب به نظر می‌رسد ال‌جی در این زمینه خوب عمل کرده و یک باتری بسیار امن را در جی ۶ به کار گرفته است.

در ویدیوی مورد بحث همچنین روش کارکرد لرزش‌گیر اپتیکال دوربین اصلی را خواهید دید. قابلیت یادشده باعث می‌شود با لرزش دست در هنگام ثبت عکس و فیلم، دوربین دستگاه ثابت بماند و در نتیجه تصاویر و فیلم‌ها با کیفیت بالاتر و لرزش‌ کمتر ثبت شوند. اما دوربین سلفی جلویی که زاویه دید عریضی دارد از لرزش‌گیر اپتیکال بهره نمی‌برد؛ اما این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که در لنز‌های عریض، اثر لرزش دست کمتر بر عکس و فیلم نهایی تأثیر دارد.

با این وجود ال‌جی هنوز قیمت و زمان رسمی عرضه‌ی جدیدترین گوشی هوشمند پرچم‌دار خود را اعلام نکرده است. البته این را می‌دانیم که گوشی‌ جی ۶ از طریق چهار اپراتور بزرگ آمریکا در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. علاوه بر این مطمئنا سایر اپراتورهای بزرگ در سراسر جهان نیز این محصول را به فروش خواهند رساند. البته همان‌طور که اشاره کردیم هنوز تاریخ فروش جی ۶ رسما اعلام نشده است؛ ولی به‌احتمال زیاد به‌زودی شاهد عرضه‌ی این محصول به بازارهای مختلف خواهیم بود. در زیر می‌توانید ویدیوی کالبدشکافی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۶ را تماشا کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات