ظاهرا امکان فریب قابلیت تشخیص چهره گلکسی اس 8 با یک عکس وجود دارد

جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ به همراه قابلیت تشخیص چهره معرفی شده‌اند. حال مشخص شده است که احتمالا می‌توان این سیستم امنیتی را با استفاده از یک عکس فریب داد.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    پیش از این در خبرهای مختلف اشاره ‌شده است که گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در حال حاضر در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند بازار ویژگی‌های امنیتی بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شما می‌توانید از الگو یا کد عددی برای قفل دستگاه خود بهره ببرید. علاوه بر این امکان قفل کردن گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با استفاده از سنسور اثر انگشت وجود دارد که این بار متأسفانه در جایگاه نه‌چندان مناسبی در کنار دوربین پشتی این دستگاه قرار گرفته است. علاوه بر این پرچم‌داران جدید سامسونگ به سنسور تشخیص عنبیه‌ مجهز شده‌اند که این قابلیت را پیش‌تر در گلکسی نوت ۷ هم دیده بودیم. در نهایت گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از سیستم تشخیص چهره بهره می‌برند و کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت قفل دستگاه خود را به‌سرعت باز کنند.

    سامسونگ چند هفته‌ قبل در مورد قابلیت تشخیص چهره‌ی گلکسی اس ۸ اطلاعاتی منتشر کرد. این کمپانی اعلام کرد که با استفاده از این سیستم امنیتی می‌توان با سرعت زیاد و با امنیت بالا قفل دستگاه را باز کرد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که گلکسی اس ۸ یا اس ۸ پلاس خود را در دست نگه‌دارید تا عملیات شناسایی چهره با سرعت بالا انجام شود و در صورتی که دستگاه تشخیص دهد شما مالک آن هستید، قفل خود را بازخواهد کرد. حال به نظر می‌رسد با استفاده از عکس مالک گوشی‌ می‌توان این قابلیت امنیتی را فریب داد.

    به‌تازگی یک ویدیو منتشر شده که در آن با استفاده از عکس مالک گلکسی اس ۸، سیستم تشخیص چهره‌ی این دستگاه فریب می‌خورد و قفل آن باز می‌شود. البته برای فریب دادن سیستم تشخیص چهره‌ی گوشی هوشمند مورد بحث، تصویر مالک دستگاه چند بار در بالای آن قرار داده می‌شود تا نهایتا عملیات شناسایی انجام شود.

    حال باید دید آیا سامسونگ راه‌کاری برای بهبود این قابلیت امنیتی ارائه خواهد داد تا با بهره گرفتن از آن گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس بتوانند فرق بین تصویر واقعی یک شخص و یک عکس را تشخیص دهند یا خیر. از آنجا که هنوز این دو محصول به بازار عرضه نشده‌اند و فعلا نمونه‌های اولیه‌ی آن توسط افراد مختلف مورد تست قرار گرفته‌اند، به نظر می‌رسد در نسخه‌ی نهایی این گوشی مشکل مورد بحث رفع خواهد شد.

    لازم به ذکر است که برای فریب دادن سیستم تشخیص چهره گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس باید تصویر مالک گوشی دقیقا در همان زاویه‌ای قرار بگیرد که چهره‌ی شخص در هنگام در دست گرفتن گوشی با دوربین دارد. اینکه بتوان با استفاده از تصاویر گرفته‌شده در زوایا و فواصل دیگر سیستم امنیتی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس را فریب داد هنوز مشخص نیست. در زیر می‌توانید ویدیوی مربوط به این مشکل امنیتی را مشاهده کنید.

    آیا شما هم ترجیح می‌دادید که سامسونگ از دوربین سه‌بعدی به‌جای سیستم تشخیص چهره در گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید خود استفاده کند یا در این مورد نگرانی خاصی ندارید؟ لطفا دیدگاه خود را در این رابطه در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات