نسخه‌ پلیس لامبورگینی هوراکان

جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با گسترش استفاده از خودروهای اسپرت در جامعه و احتمال استفاده از آن‌ها توسط افراد قانون‌شکن، اداره‌های پلیس دنیا نیز به فکر خرید ابرخودرو افتاده‌اند و حالا در بزرگراه‌های ایتالیا شاهد حضور لامبورگینی هوراکان پلیس خواهیم بود.
تبلیغات

شاید در نگاه اول این خودرو یک مدل مفهومی به نظر برسد؛ اما در واقع این طور نیست و روز گذشته استفانو دومنیکالی، مدیر عامل لامبورگینی، یک دستگاه هوراکان تجهیزشده به سیستم‌های مورد نیاز پلیس را در مراسمی رسمی به اداره‌ی پلیس بزرگ‌راه ایتالیا تحویل داد. پیش از این نیز پلیس ایتالیا از لامبورگینی گالاردو در ناوگان خود استفاده کرده بود.

lamborghini huracan police

در رنگ‌آمیزی این هوراکان از سفید و آبی کم‌رنگ که مختص پلیس ایتالیا است، استفاده شده و البته خطوطی باریک از سه رنگ پرچم این کشور هم در آن دیده می‌شود. لاستیک‌های مدرن پیرلی P Ziro که رنگ آبی سفارشی دارند نیز برای این خودرو انتخاب شده است تا با کل بدنه، همخوانی ظاهری داشته باشد.

این نسخه مانند دیگر مدل‌های مخصوص پلیس، با تجهیزات عملیاتی زیادی همراه شده و در زمینه‌ی فنی با بهینه‌سازی‌هایی، ارتقاء پیدا کرده است. رادیو و سیستم بی‌سیم مدرن، جایگاه مخصوص حمل سلاح در صندوق، کامپیوتر قدرتمند متصل به پایگاه اطلاعاتی پلیس،  کپسول اطفاء حریق، دوربین ضبط تصاویر در جلو و بسیاری تجهیزات دیگر روی این مدل از لامبورگینی نصب شده است.

lamborghini huracan police

این خودرو علاوه بر فعالیت در جاده و تعقیب مجرمان، در مواقع اضطراری نیز بسیار مفید خواهد بود. امکانات پزشکی مناسبی در هوراکان پلیس وجود دارد و حتی قسمتی از آن برای جابه‌جایی مقادیر قابل توجهی خون و داروهای خاص طراحی شده است. کمک‌های اولیه و تجهیزات پزشکی اورژانسی در قسمتی از صندوق بار این خودرو جای می‌گیرند که مجهز به یخچال مخصوص امکانات پزشکی است.

پیشرانه‌ی هوراکان پلیس از نوع ۱۰ سیلندر با آرایش V، به حجم ۵.۲ لیتر و با تنفس طبیعی است که ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با این خودرو که نهایت سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند، هیچ تبهکاری نمی‌تواند سریع‌تر از پلیس بزرگراه ایتالیا باشد، البته به استثناء آن‌ها که ممکن است بوگاتی یا کونیگزگ داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات