هر آنچه باید درباره بیکسبی دستیار هوشمند گلکسی اس 8 بدانید

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
مطالعه 4 دقیقه
با توجه به موفقیت و البته محبوبیت دستیارهای دیجیتال نظیر اسیستنت شرکت گوگل یا الکسای شرکت آمازون، جای تعجب نیست که دیگر شرکت‌ها هم برای عرضه محصولات مشابه یا حتی با کیفیت بالاتر وارد میدان رقابت شوند.
تبلیغات

در همین راستا، شرکت سامسونگ هم وارد حوزه توسعه دستیارهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی شده و با توسعه بیکسبی (Bixby) آن‌ را برای استفاده در پرچم‌دارهای جدید خود، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس ساخته و پرداخته کرده است.

نکته قابل توجه آنکه برخلاف روند مرسوم در بازار، بیکسبی از آنچه در قالب یک موتور جستجو نظیر گوگل اسیستنت شاهد هستیم، فاصله دارد. بیکسبی در واقع یک دستیار دیجیتال هوشمند است که به پیمایش هرچه بهتر و سریع‌تر در گوشی هوشمند شما کمک خواهد کرد. سامسونگ در مسیر توسعه این دستیار دیجیتال از چندین و چند منبع مختلف استفاده کرده است تا به توانایی‌ها و قابلیت‌های بیکسبی اضافه کند. در نهایت امر، هدف سامسونگ آن است که از این دستیار دیجیتال هوشمند به‌عنوان راهکاری برای بازاریابی هر چه بهتر گلکسی اس 8 استفاده کند. در ادامه نیم نگاهی خواهیم داشت به آنچه باید از قابلیت‌های بیکسبی بدانید.

کاربردها

در اوایل ماه جاری میلادی بود که سامسونگ توضیحات کاملی در خصوص ماهیت بیکسبی و حیات آن در کنار دیگر دستیارهای مجازیِ مطرح بازار منتشر کرد. بیکسبی از نگاه سامسونگ قرار است چشم اندازهای تازه‌ای در حل معضل تعامل کاربران با دستیارهای مجازی ایجاد کند. در این تعریف، بیکسبی در واقع ماشینی است که با یادگیری رفتار کاربر، سرویس‌هایی مطابق با نیازهای او را پیش رویش قرار می‌دهد.

به طور کلی، هدف اصلی از عرضه بیکسبی، ارائه ابزاری است که با یادگیری علاقه‌مندی‌ها و خواسته‌های شما در تعامل با گوشی هوشمند، راهکارهای ویژه‌ای پیش رویتان قرار می‌دهد. بار دیگر تأکید می‌کنیم که بیکسبی موتور جستجویی شبیه به گوگل اسیستنت نیست و دستیاری است که می‌تواند شما را در استفاده بهتر از گوشی هوشمندتان یاری دهد.

بیکسبی تقریبا از تمامی وظایفی که به آن می‌سپارید نظیر برش تصاویر، اضافه کردن فیلتر به عکس یا حتی به اشتراک‌گذاری آن با دیگران در شبکه‌های اجتماعی پشتیبانی می‌کند. در نهایت، حتی امکان گفتگو با بیکسبی بدون نگاه کردن به صفحه‌نمایش گوشی هم وجود دارد.

بیکسبی به نحوی برنامه‌ریزی شده است که تبحر ویژه‌ای هم در کامل کردن وظایف محوله داشته باشد. به این ترتیب، حتی در صورتی که دستوری را به طور نصفه و نیمه به بیکسبی اعلام کنید، این دستیار مجازی با استفاده از آنچه از تاریخچه رفتار شما ثبت و ضبط کرده است، به پیش‌بینی دستورات می‌پردازد. همین امر باعث خواهد شد حتی در صورتی که بیکسبی به‌طور کامل متوجه منظور شما نشود، قسمتی از درخواست شما را انجام می‌دهد و از تقاضای مجدد برای طرح دستور یا پرسش دوری می‌کند.

بیکسبی

راهکار فعال سازی

راهکار اولیه استفاده از بیکسبی، فشردن و نگه‌داشتن کلید فیزیکی است که Bixby Button نامیده می‌شود. این کلید در قسمت سمت چپ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس قرار گرفته است. سامسونگ اعلام کرده امکان استفاده از بیکسبی در قالب استفاده از کلیدواژه‌های از پیش تعریف‌شده نیز وجود دارد. با وجود این، اگر علاقه‌ای ندارید با فریاد زدن BIXBY! در وسط سوپر مارکت محله، توجه همه را به خود جلب کنید، می‌توانید از راهکاری ساده‌تر یعنی کلید سخت‌افزاری مخصوص این دستیار دیجیتال استفاده کنید.

علاوه بر این، بیکسبی داده‌های جذاب یا فیدهای خبری و اطلاعات مهم را نیز مشابه آنچه در Google Now شاهد بودیم، پیش روی کاربر قرار می‌دهد. این اطلاعات، بر حسب آنچه پیش از این توجه شما را به خود جلب کرده است، پیش رویتان قرار می گیرد.

با رفتن به هوم اسکرین سمت چپ در لانچر سامسونگ، می‌توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

هنوز مشخص نیست بیکسبی چه راهکاری برای دریافت اطلاعات از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف به‌ کار خواهد بست. این احتمال وجود دارد که دسترسی به اطلاعات اپلیکیشن‌ها توسط کاربر تعریف شود؛ اما آنچه مسلم است، این اطلاعات به‌طور کاملا شخصی‌سازی‌ شده و حتی بر اساس موقعیت مکانی شما پیش رویتان قرار می‌گیرد.

با این توضیحات، باید منتظر ماند و دید بیکسبی که قرار است با فروش میلیون‌ها دستگاه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در اختیار انبوهی از کاربران قرار گیرد، چه عملکردی در مقایسه با دیگر دستیارهای دیجیتال به ثبت خواهند رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات