جادوی دریفت با موستانگ 900 اسب بخاری RTR

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فصل جدید مسابقات جهانی فرمول دریفت به‌زودی آغاز می‌شود و این‌ بار دو دستگاه فورد موستانگ تقویت‌شده از تیم RTR در ویدیویی تماشایی، توانایی‌های  خودروهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.
تبلیغات

ووگن گیتین با نام مستعار JR متولد ۱۹۸۰ است و در کلاس مسابقات نسکار و دریفت آمریکا، شهرتی جهانی دارد. درخشش او در رقابت‌های جهانی دریفت که به فرمولا دریفت معروف است، اسپانسرهای زیادی را جذب کرده و اکنون همراه با چلسی دنوفا دیگر راننده‌ی حرفه‌ای دریفت؛ نه‌تنها در مسابقات حضور پررنگی دارد که با ویدئوهایی تماشایی از هنرنمایی با خودروهای فورد؛ هواداران زیادی پیدا کرده است.

چلسی دنوفا متولد ۱۹۸۸، هرچند سن و سال زیادی ندارد، با خودروی بی‌ام‌و سری 3 افتخارات زیادی در فرمول دریفت به دست آورده است و حالا با پیوستن به تیم RTR که تحت نظر فورد فعالیت می‌کند، در کنار ووگن گییتن در یک تیم خواهد بود. خودروی او یک فورد موستانگ کاملا تجهیزشده برای مسابقات دریفت است که به رنگ بنفش درآمده و با رینگ‌های طلایی تزئین شده است. به نظر می‌رسد خودروی ووگن نیز که به رنگ خاکستری و با رینگ‌های سبز رنگ‌آمیزی شده است، از نظر قوای فنی کاملا مشابه خودروی چلسی باشد.

فورد موستانگ RTR

فورد موستانگی که تیم RTR از آن استفاده می‌کند، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری با آرایش V به همراه دارد که قدرت باورنکردنی ۹۰۰ اسب بخار در اختیار راننده می‌گذارد. در سال ۲۰۱۱، ساخت چنین خودرویی در مجموعه‌ی فورد برنامه‌ریزی شد و در سال ۲۰۱۴ با همکاری شرکت‌های دیگری که حتی خارج از آمریکا حضور داشتند، عملیات تجهیز آن انجام شد. علاوه‌ بر بدنه‌ی جدید، سیستم تعلیق و فنربندی این موستانگ بازطراحی شد و حتی در دیفرانسیل عقب با فناوری IRS، تقسیم قوا به شکل مستقل عمل می‌کند تا کنترل هرز‌گردی افزایش یابد.

علاوه‌ بر بازطراحی پیشرانه و سیستم تعلیق، لاستیک‌های مخصوص دریفت NT05 از برند نیتو آمریکا در سایز ۱۹ اینچ برای خودروی RTR استفاده شده که در گرمای بالای حین لغزش، عملکرد بسیاری خوبی از خود نشان‌ داده است. کاهش وزن خالص، یکی از مهم‌ترین اهداف فورد در ساخت این موستانگ بوده و در نهایت آن را به ۱۳۶۰ کیلوگرم رسانده است.

دور اول مسابقات جذاب فرمول دریفت ۲۰۱۷، نهم آوریل مصادف با بیستم فروردین‌ماه در لانگ‌بیچ کالیفرنیا برگزار خواهد شد. مهم‌ترین رقیب ووگن و چلسی در تیم RTR، کریس فورسبرگ است که سه بار قهرمان دریفت آمریکا شده و هنرنمایی او در کوهستان با خودروی نیسان 370Z را مدتی قبل در زومیت تماشا کردیم. حال در پایان این مطلب می‌توانید بیننده‌ی حرکات نمایشی زیبا و نفس‌گیر رانندگان تیم RTR با موستانگ ۹۰۰ اسب بخاری باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات