شکایت چری از مرسدس بنز بر سر استفاده از برند تجاری خودروهای پاک

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش رویترز، شرکت چینی چری سعی دارد با محکوم کردن مرسدس بنز، مانع از نفوذ خودروی الکتریکی این شرکت در سرزمین چشم‌بادامی‌ها شود.
تبلیغات

شرکت خودروسازی چری، به خاطر استفاده‌ی مرسدس بنز از نام تجاری EQ برای خودروهای برقی خود، شکایتی علیه این شرکت تنظیم کرده است. این شکایت می‌تواند مانعی بالقوه بر سر راه واحد Daimler AG در بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی جهان باشد.

سخنگوی چری در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد که این خودروساز شکایتی در دفتر ثبت برند سازمان صنایع و بازرگانی این کشور تنظیم کرده است. این شرکت امیدوار است بتواند مرسدس را به خاطر به کار بردن این نام محکوم کند. او می‌گوید چری از دو سال پیش نام eQ را برای خودروی الکتریکی ۲در خود برگزیده است.

مرسدس سال گذشته از خودروی مفهومی و تمام الکتریکی خود رونمایی کرد و اعلام داشت که اولین سری از خودروی EQ تا پایان این دهه در آلمان به تولید خواهد رسید. این خودروساز سال گذشته اعلام کرد که می‌تواند این مدل را در چین به تولید برساند؛ اما هیچ تاریخی برای معرفی آن مشخص نکرد.

چری eQ

سخنگوی مرسدس بنز نیز در یک بیانیه‌ی کتبی در روز پنج‌شنبه، اعلام کرد که این شرکت فرم‌های برند تجاری مرتبط با EQ را با هماهنگی مقامات ذی‌ربط پر کرده است؛ اما اطلاعات بیشتری در این زمینه ندارد.

در صورت محکوم شدن مرسدس، این شرکت یکی از بازارهای مهم برای خودروهایی با انرژی‌های جدید را از دست می‌دهد. دولت چین به خاطر جلوگیری از افزایش بی‌رویه‌ی آلودگی هوای شهرهای این کشور، سیاست استفاده از این خودروها را در پیش گرفته است.

سخنگوی چری می‌گوید:

اگر این برند وارد بازار چین می‌شد، حقوق برند تجاری ما تحت تأثیر قرار می‌گرفت. برند EQ مرسدس بنز و برند eQ ما بسیار شبیه به هم هستند. محصول تولیدی آن‌ها نیز یک خودروی الکتریکی است.

دولت مرکزی چین شدیداً در پی تبلیغ خودروهای پاک به‌منظور مقابله با آلودگی شهری است و تأکید فراوانی بر صنایع داخلی خود برای برداشتن گامی روبه‌جلو در فناوری خودرویی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات