تماشای قهرمانی فورد F150 به کمک واقعیت مجازی

دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در رقابت‌های قهرمانی باها 1000 مکزیک، امسال وانت فورد به قهرمانی رسید و توانایی‌های بالای نسخه‌ی رپتور را ثابت کرد. فورد برای بزرگداشت این رویداد، فیلم ۳۶۰ درجه‌ای از این خودرو تهیه کرده است.
تبلیغات

در حالی‌که رقابت‌های سرعت روی پیست آسفالت هواداران زیادی دارد، مسابقات مسیر‌های خارج جاده و رالی نیز با هیجان خاص خود، بیش از پیش علاقه‌مندان دنیای موتوراسپرت را جذب می‌کند. رویداد باها ۱۰۰۰ که در مکزیک برگزار می‌شود، به‌عنوان سخت‌ترین مسابقه‌ی خارج جاده‌ی دنیا، شهرت زیادی پیدا کرده و مورد توجه قرار گرفته است، اما فیلمی که فورد از قهرمانی خودروی F150 رپتور تهیه کرده است، جلوه‌ی خاصی از این رقابت را به تصویر می‌کشد و موجب جذابیت بیشتر باها ۱۰۰۰ شده است.

در این ویدئوی ۶ دقیقه و ۲۱ ثانیه‌ای، علاوه بر اینکه بیننده می‌تواند به کمک موس یا کشیدن انگشت روی نمایشگر تلفن همراه، دید ۳۶۰ درجه‌ی خارق‌العاده‌ای نسبت به محیط خودرو و فضای مسابقه داشته باشد، صدای راننده و کمک‌راننده‌ی او هم به‌خوبی شنیده می‌شود. بخش‌هایی از این فیلم کوتاه نیز به روند ساخت و آماده‌سازی وانت فورد برای حضور در این مسابقه اختصاص دارد. فورد نام این فیلم را Born to Baja گذاشته است. این فیلم به‌خوبی فضای مسابقه را به تصویر می‌کشد. با توجه به فناوری واقعیت مجازی به کار گرفته‌شده در این ویدئو، شما می‌توانید بارها آن را تماشا کنید و هر بار زاویه‌ی دید جدیدی داشته باشید.

f 150  ford

علاوه‌بر ظاهر جذابی که تیم فوتز موتوراسپرتز (Foutz Motorsports) با طراحی مدرن سپر کروم، چراغ‌های تمام LED و استفاده از لاستیک‌های گودریچ به وانت فورد داده بود، پیشرانه‌ و دیگر تجهیزات فنی نیز برای شرکت در باها ۱۰۰۰ بهینه‌‌سازی خوبی‌ به همراه داشت. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست فورد، روی این مدل ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۱ نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کرد و قبل از حضور در این مسابقه، بیش از ۴ هزار کیلومتر تست خارج جاده پشت سر گذاشته بود.

honda 450 x

رقابت باها ۱۰۰۰ در پنج روز متوالی ۱۶ تا ۲۰ نوامبر مصادف با ۲۵ تا ۲۹ آبان‌ماه انجام می‌شود و با مسیری حدودا ۱۳۰۰ کیلومتری در جنگل، ساحل و صحرای مکزیک، زمانی نزدیک به ۱۷ ساعت برای خودروهای شرکت‌کننده طول می‌کشد. امسال تیم فوتوز موتوراسپرتز که خودروی فورد F150 را تجهیز کرده بود، با زمان ۱۷ ساعت و ۱۲ دقیقه به قهرمانی رسید. در بخش موتورسیکلت هم مثل سال‌ قبل، هوندا با مدل CRF450X و ثبت زمان ۱۸ ساعت و ۱۶ دقیقه روی سکوی اول ایستاد.

در پایان این مطلب، تماشای ویدئوی ۳۶۰ درجه‌ی حضور فورد F150 در رقابت باها ۱۰۰۰ را از دست ندهید. پیشنهاد می‌کنیم به‌جای دانلود این فیلم کوتاه، به‌صورت زنده و با لذت واقعیت مجازی شاهد آن باشید.

دانلود با کیفیت 360p  720p     

ford f150
ford f150
ford f150
ford f150
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات