جیمز گلیکنهاوس خواستار یک مسابقه رکوردگیری در پیست نوربرگ‌رینگ است

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جیمز گلیکنهاوس، مالک شرکت سازنده‌ی ابر خودروهای گلیکنهاوس، به دنبال برگزاری یک مسابقه‌ی رکوردگیری واقعی در پیست نوربرگ‌رینگ است.
تبلیغات

جیمز گلیکنهاوس خواستار پایان دادن به جنجال رکوردگیری پیست نوربرگ‌رینگ با برگزاری یک رقابت واقعی در جهنم سبز آلمان است. گلیکنهاوس در حاشیه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در گفت‌وگو با وب‌سایت Car&Driver اعلام کرد که خواستار برگزاری هرچه سریع‌ترِ مسابقه‌ای در پیست نوربرگ‌رینگ است. او پیشنهاد داد که خودروسازان با خودروهای خود و یک دست تایر در این مسابقه حضور یابند و در دور نهایی ثبت رکورد از همان تایرها استفاده کنند. وی می‌گوید:

آن‌ها باید تایرهای واقعی جاده باشند، نه تایرهای مخصوصی که به‌منظور امنیت بیشتر خودرو طراحی شده‌اند. آن‌ها باید تایرهایی باشند که شما بتوانید آن‌ها را از جایی شبیه به وب‌سایت Tire Rack تهیه کنید. درنتیجه، هر خودروسازی با خودروی خود رانندگی می‌کند و زمانی را به ثبت می‌رساند. هرکس که سریع‌تر باشد، برنده خواهد بود.

گلیکنهاوس می‌گوید هنوز از سوی مقام‌های پیست نوربرگ‌رینگ برای این پیشنهاد چراغ سبزی دریافت نکرده است؛ اما همچنان برای انجام این مسابقه و نمایش قابلیت‌های گلیکنهاوس در پیست مُصر است.

اسکودریا کامرون گلیکنهاوس
آن‌ها هنوز در مورد پیشنهاد من چیزی نمی‌دانند. آن‌ها تنها در رسانه‌ها در مورد آن خوانده‌اند و با خود می‌گویند که جیمز دقیقاً چه‌کار می‌کند؟ اما من کاملاً جدی هستم. من به دنبال عملی کردن این ایده خواهم بود. من نمی‌توانم این ایده را در سال جاری عملی کنم؛ اما فعلاً به دنبال تحریک و عصبانی کردن خودروسازان هستم. آن‌ها نیز در نهایت خواهند گفت که تو دیوانه و احمق هستی. ما از تو متنفریم! اما درنهایت این ایده را می‌پذیرند و برای رقابت، پا به پیست نوربرگ‌رینگ می‌گذارند. ما قصد داریم این کار را انجام دهیم.

حقیقت پشت این تلاش برای برگزاری چنین مسابقه‌ای، وجود خودروی SCG003S است که به اعتقاد گلیکنهاوس، خواهد توانست یک دور از این پیست را در ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه طی کند. این رکورد تقریباً ۳۰ ثانیه کمتر از رکورد پورشه 918 اسپایدر است.

درحالی‌که به نظر می‌رسد گلیکنهاوس از عملی بودن این روش اطمینان دارد، روزی را تصور کنید که خودروسازان بدون ترس از شکست از یکدیگر، پا به پیست نوربرگ‌رینگ گذاشته‌اند. این روز بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. ما نیز امیدواریم این پیشنهاد به حقیقت بپیوندد.

اسکودریا کامرون گلیکنهاوس
اسکودریا کامرون گلیکنهاوس
اسکودریا کامرون گلیکنهاوس
اسکودریا کامرون گلیکنهاوس
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات