ثبت پتنت پیشرانه با حجم متفاوت از سوی هیوندای

یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای موفق شده است با تغییر در حجم جابجایی سیلندرهای یک موتور، پتنت جدیدی به نام خود در اروپا ثبت کند.
تبلیغات

هیوندای به‌تازگی موفق به ثبت یک پتنت جدید در اداره‌ی ثبت اروپا برای سیلندرهای موتور با حجم جابجایی متفاوت شده است. وب‌سایت AutoGuide به‌تازگی متوجه شده است که این پتنت ثبت‌شده از سوی خودروساز کره‌ای، یک «سیستم و روش برای کنترل حجم جابجایی غیر یکنواخت سیلندرهای موتور» است.

به‌طور خلاصه، این پیشرانه‌ی جدید فرضی دارای دو نوع سیلندر با دو حجم جابجایی متفاوت خواهد بود. برای مثال، یک پیشرانه چهار سیلندر می‌تواند دو سیلندر ۵۰۰ سی‌سی و دو سیلندر ۴۵۰ سی‌سی داشته باشد.

موتور جدید هیوندای

یک موتور الکتریکی نیز به پیشرانه متصل است و گشتاور خروجی از سیلندرهای نامتقارن را بالانس می‌کند. این کار همچنین به کاهش صدای اضافه و لرزش ناشی از غیر یکنواخت بودن حجم جابجایی سیلندرها کمک می‌کند. یک واحد کنترل پیشرانه نیز می‌تواند این نوع جدید را در حداقل سه حالت متفاوت به کار بیندازد.

به گفته‌ی هیوندای، یک پیشرانه‌ی معمولی با سیلندرهای هم‌اندازه دارای «یک حاشیه‌ی اضافه برای کنترل نقطه‌ی شروع کار است که به دلیل ثابت بودن، حجم جابجایی آن کافی نیست.» هیوندای همچنین معتقد است که موتورهای کنونی انرژی مکانیکی زیادی در حالت درجا مصرف می‌کنند.

هیوندای این اختراع جدید را در تاریخ دوم دسامبر به ثبت رسانده است. هنوز خبری در مورد این‌که هیوندای تا ساخت این پیشرانه چه قدر فاصله دارد منتشر نشده است. به‌علاوه هنوز معلوم نیست آیا این خودروساز کره‌ای علاقه‌ای برای ساخت چنین موتوری دارد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات