آیا جی 6 می‌تواند اوضاع ال جی را تغییر دهد؟

دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بخش موبایل ال‌جی در چند سال گذشته اوضاع خوبی نداشته و همواره ضررده بوده است. آیا ال‌جی جی 6 می‌تواند وضعیت این شرکت را در بازار تغییر دهد؟
تبلیغات

ال‌جی که هنوز از سرگیجه ضرر ۴۱۶.۴ میلیون دلاری بخش موبایل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، هفتمین فصل پیاپی ضررده بخش موبایل، بیرون نیامده است؛ باید انتظار معجزه از ال‌جی جی 6 داشته باشد. با عدم استقبال کاربران از طراحی ماژولار ال‌جی جی 5، فروش آن کمتر از چیزی بود که از یک پرچم‌دار جدید انتظار می‌رفت. این ضرر حتی بعد از آن به دست آمد که ال‌جی وی 20 روانه بازار ایالات متحده شد. در بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت نیز ال‌جی به‌راحتی توسط  سازندگان چینی شکست خورده است.

موردی دیگر اوضاع را برای ال‌جی بدتر می‌کند؛ عرضه جی 6 زمانی انجام شد که سامسونگ در حال بازسازی چهره خود پس از فاجعه گلکسی نوت ۷ است. ولی نمودار زیر - که نشان‌دهنده تعداد کسانی است که در کره جنوبی یک گوشی جدید خریداری کرده‌اند - به‌خوبی نشان می‌دهد گوشی‌های G6  چطور به فروش رفته‌اند. دو روز قبل از رونمایی ال‌جی جی 6، حدود ۳۰ هزار واحد از این گوشی به فروش رسیده است و میزان فروش سپس به حداکثر ۲۳٬۲۹۲ رسیده و سپس به ۱۱٬۷۵۵ افت کرده است. فروش این پرچم‌دار  ۷ آوریل در ایالات متحده شروع می‌شود و ال‌جی باید منتظر بماند و ببیند که پرچم‌دار جدید چه عملکردی در آمریکا خواهد داشت. تا به حال که استقبال دلسردکننده‌ای از آن شده است.

فروش ال‌جی جی ۶

سرمایه‌گذاران هنوز معتقدند که بخش موبایل ال‌جی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷، ضررده خواهد بود. با فروش ال‌جی جی 6، جالب خواهد بود که ببینیم چه سود و زیانی برای سه‌ماهه دوم ارائه خواهد شد. تحلیلگران Daishin Securities معتقدند که فروش این پرچم‌دار در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ به ۴۰۰ هزار واحد و در سه‌ماهه دوم به ۱.۷ میلیون واحد خواهد رسید. فروش ال‌جی G6 در ایالات متحده و اروپا برای این پرچم‌دار کلیدی خواهد بود.

ال‌جی G6 بازسازی کاملی از نسل پیشین خود، ال‌جی G5 است. جی 5 با طراحی ماژولار معرفی شد؛ اما مشکل این بود که ماژول‌ها یا در دست سر می‌خوردند یا گران بودند. این ایده بسیاری خوبی بود؛ اما اجرای آن چندان خوب نبود. ال‌جی حتی پس از آن‌که قول داد ماژول‌ها برای سه سال مناسب خواهند بود، ۱۸۰ درجه تغییر عقیده داد و جی 6 را بی‌آنکه ماژولار باشد، عرضه کرد. با استفاده از اسنپدراگون ۸۲۱ به‌جای اسنپدراگون ۸۳۵، جی 6 چندان جدید نیست. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های ال‌جی، باتری قابل تعویض بوده است که این مورد نیز برای اینکه از استاندارد IP68 استفاده شود، رها شد. بدنه تمام فلزی جای خود را به بدنه تمام شیشه‌ای داد؛ ولی در عوض شارژ وایرلس به قابلیت‌های آن افزوده شد. در نهایت می‌توان گفت در حالی که ال‌جی جی 6 طراحی و مشخصات فنی خوبی دارد، ویژگی خاصی ندارد تا کاربران را از ال‌جی جی 5 سال گذشته یا گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به سمت خود بکشاند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات