تحریم تبلیغاتی گوگل توسط برندهای سرشناس

شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
رفته‌رفته بر تعداد برندهایی که همکاری تبلیغاتی خود را با گوگل متوقف می‌کنند، افزوده می‌شود.
تبلیغات

در پی انتشار گزارش نشریه تایمز مبنی بر نمایش گسترده تبلیغات شرکت‌ها و سازمان‌ها روی محتوای ویدئویی حاوی صحنه‌های خشونت‌آمیز و افراط‌گرایانه در یوتیوب و دیگر سرویس‌های تحت مالکیت شرکت گوگل، رفته‌رفته به تعداد برندهایی که از انتشار آگهی در سرویس‌های شرکت گوگل انصراف می‌دهند، افزوده می‌شود.

آن‌طور که بیزینس اینسایدر اعلام کرده است، تاکنون بیش از ۲۵۰ برند، کمپین‌های تبلیغاتی مشترک با گوگل را متوقف کرده‌اند. این روند ابتدا در بریتانیا مشاهده شد؛ اما رفته‌رفته و با در پیش گرفتن سیاست‌های مشابه توسط برندهای مطرح آمریکایی، به دامنه تحریم غول دنیای تبلیغات اضافه می‌شود. تایمز درآمد بالقوه گوگل از آگهی‌های منتفی شده را صدها میلیون دلار اعلام کرده است.

در مقابل، شرکت گوگل از اعمال سیاست‌های جدید برای نظارت دقیق‌تر بر بازاریاب‌ها و همچنین کنترل محتوای ویدئویی حاوی صحنه‌های خشونت‌آمیز و افراط‌گرایانه خبر داده است. در میان برندهای فعالی که همکاری خود را با گوگل در بحث انتشار تبلیغات متوقف کرده‌اند، می‌توان به آرگوس، آئودی، هوندا، مک‌دونالد، تسکو، تویوتا، سیستم حمل و نقل لندن، دولت بریتانیا، فولکس‌واگن، At&T، اینترپرایز و ورایزن اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات